by အရွင္ပညာဒီပ 2012 January 10 ယေန႔ေခတ္ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ အေနာက္ႏိုင္္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားက ေဂါတမဗုဒၶႏွင့္အေသာက မင္းႀကီးကို အျမင့္ျမတ္ဆံုးလူသားမ်ားအျဖစ္ လက္ခံလာၾကသည္။ ေဂါတမဗုဒၶသည္ ကမၻာသူကမၻာသားမ်ား အားလံုးအေပၚ ထားရိွေသာ အႏႈိင္းမဲ့ေမတၱာႏွင့္ အဆံုးမရိွေသာမဟာကရုဏာေတာ္တို႔ေၾကာင့္ အျမတ္ဆံုးပုဂၢိဳလ္ ဟူ၍ လက္ခံ ထားၾကကာ အေသာကဘုရင္မင္းျမတ္မွာမူ ထံုးစံအတိုင္း ဧကရာဇ္မင္းမ်ားတြင္ တိုင္းသူျပည္သားတို႔၏ သက္ဦး ဆံပိုင္အာဏာရွင္ ဘုရင္တစ္ပါးျဖစ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အေသာကဘုရင္မင္းျမတ္သည္ အျခားေသာအာဏာရွင္ဘုရင္မ်ားႏွင့္ တမူထူးျခားကာ ကလိဂၤတိုင္း တိုဆလီၿမိဳ႕သိမ္းတိုက္ပြဲတြင္ ျပင္းထန္ေသာထိုးစစ္ေၾကာင့္ အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ျဖစ္ရရွာေသာ စစ္ေျပးဒုကၡသည္မ်ား ေျချပတ္ လက္ျပတ္ေသေၾကပ်က္စီးေနေသာ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကိုျမင္ေတြ႔ကာ ထိုစစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ ခံေနရေသာ တိုင္း သူျပည္သားမ်ား၏ ဘ၀ကိုကယ္တင္ရန္ စစ္မွန္ေသာၿငိမ္းခ်မ္းေရး အေငြ႔အသက္မ်ား အေသာက၏ႏွလံုးသားထဲ ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္လာျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္ထိုအခါမွာ အေသာကသည္ သူေတာ္ေကာင္းတရားဟူ၍ တစ္လံုးတစ္ပါဒမွ် နာယူမွတ္သား ခဲ့ဖူးျခင္းမ ရိွေသးပါ။ ထိုသို႔အျမင္မွန္ရရိွသြားၿပီးေနာက္ ကလိဂၤတိုင္းသူျပည္သားမ်ား၏ ဘ၀လံုၿခံဳေရးႏွင့္ တိုးတက္ဖြ႔ံၿဖိဳးေရး အ တြက္ ေကာင္း မြန္ေသာစီမံခ်က္မ်ားေရးဆြဲကာ အင္တိုက္အားတိုက္ အမွန္တကယ္ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးခဲ့ေသာေၾကာင့္ အထက္ကဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း အျခားေသာအာဏာရွင္ ဧကရာဇ္မင္းမ်ားႏွင့္ တမူထူးျခားၿပီး ဂုဏ္အဂၤါႀကီးမားျခင္းျဖစ္ေပ သည္။ အေသာကသည္ ႏွစ္ဘက္တိုက္ပြဲျပင္းထန္ခ်ိန္မွာ တိုဆလီၿမိဳ႕အျပင္ဘက္ ေတာင္ကုန္းေပၚမွာေန၍ မိမိ၏ေမာရိယ စစ္တပ္နဲ႔ ကလိဂၤစစ္တပ္တို႔ သူေသကိုယ္ေသ တိုက္ခိုက္ေနၾကသည္ကို အကဲခတ္ရႈစားေတာ္မူရင္း သူ႔ရဲ႕အဓိက လိုအင္ဆႏၵမွာ ကလိဂၤမင္းကို ဘယ္နည္း ႏွင့္ဘဲရရ ဖမ္းဆီးႏိုင္ေရးသာျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေတြးေတာရႈစားေနစဥ္ ႏွစ္ဘက္တိုက္ပြဲၾကားမွ ေျခလွ်င္စစ္သည္တစ္ဦးသည္ အေသာက၏ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္ သို႔ေရာက္ ရိွ လာၿပီး ကလိဂၤစစ္သည္မ်ားႏွင့္ အျပစ္မဲ့တိုင္းသူျပည္သားမ်ား အလံုးအရင္းေသဆံုး ၾကကုန္သည္ ဟူေသာ သံေတာ္ဦးတင္လာေသာ သတင္းစကားကိုၾကားရသည္ႏွင့္ “ေၾသာ္ ငါအေသာကရဲ႕ ေမာရိယစစ္တပ္ေၾကာင့္ ကလိဂၤတိုင္းသူျပည္သားမ်ား အပစ္မဲ့ေသဆံုးၾကရပါၿပီ” အေသာကရဲ႕ ေမာရိယ စစ္တပ္သည္ မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာခရီးႏွင္လာခဲ့ရေသာ္လည္း လူအင္အားႏွင့္ စစ္ေသနာ ဗ်ဴဟာေကာင္းေသာေၾကာင့္ ကလိဂၤတိုင္းကိုအလြယ္တကူတိုက္ခိုက္သိမ္းပိုက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ထိုကဲ့သို႔ အလြယ္တကူ တိုက္ခိုက္သိမ္းပိုက္ ႏုိင္ျခင္းသည္ အျခားေသာတိုင္းျပည္မ်ားမွ မိမိတိုက္ခိုက္က်ဴးေက်ာ္သိမ္းပိုက္ထားေသာ ျပည္သူ တို႔၏ ဘ႑ာေငြမ်ားႏွင့္ မိမိရဲ႕စစ္တပ္အင္းအားကို ခိုင္မာေတာင့္တင္းေအာင္ စနစ္တက်ဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္ ထား ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ “စစ္တပ္ဟူသည္ အထက္အမိန္႔ကို တေသြမတိမ္းလိုက္နာရသျဖင့္ သူေသကိုယ္ေသတိုက္ၾကရသည္ သာျဖစ္သည္ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားအေပၚ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားမ်ား လံုး၀ထားရိွမည္မဟုတ္ ျပည္သူမ်ား စစ္ေဘးဒုကၡသည္ျဖစ္ေန သည္ကို နားမလည္၊ စစ္တပ္သည္ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားအေပၚ အဓမၼအႏိုင္က်င့္၍ တိုက္ခိုက္ျခင္းသာျဖစ္ေပသည္” ဟု အေတြး၀င္လာေသာအခါ အေသာကမင္းႀကီးသည္ မိမိ၏ႏွလံုးသားကို လွံစြတ္မ်ားႏွင့္ထိုးဆြသကဲ့သို႔ နာက်င္စြာ ခံစား ရေလသည္။ တိုဆလီၿမိဳ႕အနီးအနားမွ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ဒုကၡသည္ျဖစ္သြားရရွာေသာ လူႀကီးလူငယ္မ်ား၏ ငိုေၾကြးသံညည္း ညဴသံ ဟူေသာ အနိ႒ာ႐ုံအသံမ်ားကိုၾကားရသျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းလွတဲ့ ညခ်မ္းေလးရဲ႕အရသာကို ခံစားခြင့္မရလိုက္ဘဲ စစ္ေဘးေၾကာင့္စိတ္မခ်မ္းေျမ႕စရာအေတြးမ်ားျဖင့္ ၀င္ေရာက္ေနရာယူကာ အေသာက၏ႏွလံုး အိမ္ထဲ တစ္႐ႈိက္႐ိႈက္ပူေလာင္ေလေတာ့သည္။ အေသာကသည္ ထိုအေတြးစမ်ားကိုျဖတ္ေတာက္၍ မိမိ၏ေမြးရပ္ဇာတိ ဥေဇၨနီျပည္ ေ၀ဒိသေတာင္ေ ပၚသို႔ေရာက္ သြားေလ၏။ အ၀ႏၲိတိုင္း ဥေဇၨနီျပည္ ဆန္ခ်ီေစတီ၌ ဥေဇၨနီၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ား ႏွစ္စဥ္က်င္းပျမဲျဖစ္ေသာ ဘုရားပြဲ ေတာ္မွ ဆုိင္းသံဗံုသံမ်ား၊လူၾကီးလူငယ္မ်ား၏ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာစြာေျပာဆိုေသာ စကားသံမ်ား ဆူညံေနသည္။ ပြဲေတာ္မွာ ဓားၿပိဳင္ပြဲကအဓိက မပါမၿပီးျဖစ္သည္။ B.C 336-323 မွာ အလက္ဇႏၵား ဂႏၶာရတိုင္း ပန္ဂ်ပ္ျပည္နယ္၊ ကက္ရွမီးယားေဒသႏွင့္ အာဖကန္နစၥတန္ေဒသ ကႏၵာဟာနယ္ေျမကိုသိမ္းပိုက္ခဲ့သည္ B.C 323-300 မွာ စႏၵဂုတ္မင္းသည္ ေနာက္ဆံုး နႏၵမင္းဆက္အား ဖယ္ရွား၍ ေမာရိယမင္းဆက္ကို တည္ေထာင္ေလသည္။ သူသည္ ဂႏၶာရတိုင္ကိုသိမ္းပိုက္၍ မဂဓတိုင္းကိုလည္း တိုးခ်ဲ႕လိုက္ေသးသည္။ မိမိသည္ ပုဏၰားမ်ိဳးျဖစ္ေသာ္လည္း ပုဏၰားဇာတ္မွ စြန္႔ခြါ၍ မင္းမ်ိဳးသို႔၀င္ေရာက္ကာ သူ႔ကိုယ္သူ ခတၱိယမင္းမ်ိဳးဟု ေကၽြးေက်ာ္ခဲ့သည္။ မဂဓတိုင္းကိုလည္း ေမာရိယအင္ပါယာဟု ေၾကညာခဲ့သည္။ စႏၵဂုတ္မင္းေနာက္တြင္ ၄င္း၏သားဗိႏၵဳသာရမင္းသည္ B.C 300-272 မွာ ဖခင္၏နန္းအရိပ္အရာကို ဆက္ခံ၍ ၄င္းဗိႏၵဳသာရမင္း နတ္ရြာစံေသာအခါ သူ၏သား အေသာကမင္းသည္ B.C 272-232 မွာ မဂဓတိုင္း ပါဋလိပုတ္ၿမ့ိဳကို ျပန္လည္တည္ေထာင္အုပ္ခ်ဳပ္ေလသည္။ အေသာကမင္းသည္ ဖခင္ပိုင္ဆိုင္ေသာ ေမာရိယအင္ပါယာႀကီးကို ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဖေအတူ မေအကြဲ ညီအစ္ကို ကိုးဆယ့္ကိုးေယာက္ တို႔ကို သတ္ျဖတ္ရွင္းလင္းခဲ့ရသည္။ အေသာကသည္ ကေလးဘ၀က ပင္ ဓါးအစြမ္းျပကာ ၾကမ္းတမ္းေသာ အက်င့္ရိွေသာေၾကာင့္ “စ႑ာေသာက”ဟူ၍ေခၚေ၀ၚသမုတ္ၾကေလသည္။ သူ၏အေမအရင္းမွာ “အေသာက၀ရဓန” ျဖစ္ေပသည္။ အေသာကသည္ မဂဓတိုင္းကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနရေစကာမူ အားမရေသးရ မဂဓတိုင္းမွ အျခားေသာ တိုင္းျပည္မ်ားကို စစ္ထိုး၍ မတရားသိမ္းပိုက္ေလေတာ့သည္။ အေသာကသည္ ဘုရင္ျဖစ္ၿပီးရွစ္ႏွစ္ အၾကာမွာ ကလိဂၤတိုင္းကို အဓမၼ၀င္ေရာက္တိုက္ခိုက္သိမ္းပိုက္ျပန္ေလသည္။ အေသာကဘုရင္သည္္ ငယ္ငယ္က မိမိေနထိုင္ခဲ့ေသာ ဥေဇၨနီျပည္ ေ၀ဒိသေတာင္ေျခ ဆန္ခ်ီဘုရားပြဲမွ ဆိုင္းသံဗုံ သံမ်ား ၾကားေနရေသာ္လည္း ယခုအခါ မိမိေရာက္ရိွေနေသာ တိုဆလီၿမိဳ႕သည္ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ သုႆာန္သခၤ်ဳိင္းေျမပမာ ျဖစ္ေနေလ၏။ ဆိုင္းသံဗံုသံၾကားရဖို႔ ေ၀းေလစြ ဘုရားပြဲလည္းက်င္းပႏိုင္ဖို႔ အခြင့္လမ္းကမရိွ တိုဆလီၿမိဳ႕၀န္းက်င္မွ စစ္ေဘး ဒုကၡသည္မ်ား၏ ၀မ္းနည္းပူေဆြးငိုေၾကြးသံမ်ားသည္ အေသာက၏ႏွလံုးသားကို က်င္နာခံခက္ ထိခိုက္လာသျဖင့္ မိမိလက္ထဲမွ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ဆုပ္ကိုင္ထားေသာဓါးကို မဟာပထ၀ီေျမႀကီးေပၚသို႔ လႊတ္ခ်လိုက္ ေလေတာ့သည ဤကဲ့သို႔ လႊတ္ခ်လိုက္ျခင္းသည္ ကလိဂၤတိုင္းသူျပည္သားမ်ားအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေရာင္ျခည္ ေရးေရးေလးျမင္ေနရေသာေ ၾကာင့္္ ကလိဂၤတိုင္းသူျပည္သားမ်ားႏွင့္အတူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလိုလားေသာ ကမၻာသား မ်ားကလည္း ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာစြာႏွင့္ အေသာကမင္းႀကီးကို ႀကီးျမတ္ေသာၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဗိသုကာမဟာလူသား အျဖစ္ လက္ခံထားၾကသည္မဟုတ္ပါေလာ။ ထို႔ေနာက္ အေသာကသည္ တိုဆလီၿမိဳ႕ျမစ္ကမ္းေဘးမွ သတင္းသံုးေနထိုင္ေတာ္မူေသာ ကလိဂၤတိုင္းသံဃရာ ဇာ အရွင္ဥပဂုတၱ မေထရ္ျမတ္၏အထံေတာ္သို႔သြားေရာက္ကာ သူ၏အျမင္ သေဘာထားမ်ားကို ေလွ်ာက္တင္လိုက္ သျဖင့္ သံဃာရာဇာ၏အၾကံေပးခ်က္အရ အေသာကသည္ ကလိဂၤတိုင္း အျခားေသာဘုရင္ကိုယ္စားလယ္မ်ားႏွင့္ေတြ႔ ဆံုကာ မိမိက်ဴးလြန္ခဲ့ေသာအျပစ္မ်ား ခြင့္္လြတ္နားလည္ေပးပါရန္ ေတာင္းပန္ၿပီး အနာဂတ္ ကလိဂၤတိုင္းအတြက္အ က်ိဳးစီပြါးျဖစ္ထြန္းေရးကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ဟု ကတိစကားေပးထားခဲ့ေလသည္။ အေသာကသည္ ကလိဂၤတိုင္းစစ္ပြဲကို အၿပီးပိုင္စြန္႔လြတ္ၿပီး မဂဓတိုင္းသို႔ျပန္ေရာက္ေသာအခါ သံဃအဖြဲ႔စည္းမေထရ္ႀကီး မ်ားအားပင့္ဖိတ္၍ အစီးေ၀းတစ္ရပ္က်င္းပျပဳလုပ္ကာ ထိုမေထရ္ႀကီးမ်ားထံမွ ၾသ၀ါဒခံယူၿပီး ဗုဒၶသာသနာေတာ္အတြက္ တိုးတက္ရာတိုးတက္ေၾကာင္း အင္တိုက္အားတိုက္ ေဆာင္ရြက္ေလေတာ့သည္။ ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ျခင္းေၾကာင့္ အေသာက ကို ဓမၼာေသာကဟူ၍၄င္း သိရီဓမၼာေသာကဟူ၍၄င္း တရားႏွင့္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာမင္း က်က္သေရမဂၤလာအေပါင္းႏွင့္ျပည့္ စံုေသာ မင္းဟူ၍ အမ်ိဳးမ်ိဳးေခၚေ၀ၚၾကေလသည္။ ထိုသို႔သာသနာျပဳႏိုင္ေရးမွာလည္း တစ္ေန႔ေသာအခါ အေသာကသည္ မိမိ၏တူအရင္းေတာ္စပ္ေသာ နိေျဂာဓ သာ မေဏငယ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုခဲ့ပံုကိုလည္း အဓိကအခဏ္းက႑တစ္ခုပါ၀င္ေလသည္။ နိေျဂာဓသာမေဏငယ္ေလးထံမွ အေသာကနာၾကားခဲ့ရေသာ “ အပၸမေဒါ အမတံ ပဒံ၊ ပမာေဒါ မစၥဳေနာ ပဒံ။ အပၸမတၱာ နမီယႏၱိ၊ ေယပမတၱာ ယထာမတာ” ဟူေသာ ဓမၼပဒဂါထာေတာ္သည္ အေသာက၏ႏွလံုးသား၀ယ္ ႏူးည့ံျခင္း သိမ္ေမြ႔ျခင္း စေသာ စစ္မွန္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းတရားမ်ား ၀င္ေရာက္ ကိန္းေအာင္းကာ သာသနာအတြက္ သူ၏သမိုင္းမွတ္တမ္းေကာင္မ်ားကို ေက်ာက္ထက္အကၡရာမ်ား ေက်ာက္စာတိုင္မ်ား တစ္ခုၿပီးတစ္ခုေရးထိုး၍ ကိုးတိုင္းကိုးဌာန သာသနာျပဳေစလႊတ္ေတာ့သည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ အေသာကကို စ႑ာေသာကဟူေသာအမည္မွ သိရီဓမၼေသာကဟူေသာအမည္သို႔ အမ်ားသူငါ ေခၚဆုိၾကေလသည္။ ေလာကမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရလိုလားသူတိုင္း ဗုဒၶတရားေတာ္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳ၍မရ ဟူေသာ သခၤန္းစာမ်ား အေသာက မင္းႀကီးက သက္ေသျပခဲ့ေလသည္။ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရွာေဖြေတြ႔ရိွကာ အေကာင္ထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ အေသာကကို ကမၻာသူကမၻာသားလူအမ်ားက ေလးစားၾကည္ညိဳ ၾကသည္မဟုတ္ပါေလာ။ အေသာက၏ ႀကီးမားေသာေက်းဇူးတရားေၾကာင့္ ယေန႔ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ မဇၥ်ိမေဒသရိွ သံေ၀ဇနိယဌာန ႏွင့္ အ၀ိဇဟိတဌာနမ်ားကို သိရိွဖူးေျမာ္ခြင့္ ရၾကသည္သာျဖစ္သည္။ အေသာက၏ႀကီးမားေသာစြမ္းေဆာင္မႈေၾကာင့္ ပါကစၥတန္မွာ ႏွစ္ေနရာ၊ အာဖကန္နစၥတန္မွာ တစ္ေနရာ၊ အိႏၵိယႏွင့္ နီေပါႏိုင္ငံတို႔မွာ ဆယ့္သံုးေနရာမွ ေက်ာက္စာမ်ားကို မိမိ၏သာသနာျပဳအမွတ္သေကၤတမ်ားအျဖစ္ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားအတြက္ ခ်န္ထားရစ္ခဲ့ေလသည္။ ထိုေက်ာက္စာမ်ားကို အိႏၵိယအစိုးရမွ ခရစ္သကၠရာဇ္-၁၉၅၆ ခုႏွစ္တြင္၊ ရွာေဖြေတြ႔ရိွ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ အေသာကသည္ ထိုသို႔သာသနာေတာ္အတြက္ စြမ္းစြမ္းတမံ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ရင္း အခ်ိန္ကာလၾကာေညာင္း လာသည္ႏွင့္အမွ် မိမိ၏ႀကီးက်ယ္ေသာ အလွဴဒါန သာသနာႏွင့္တိုင္းျပည္ အတြက္ ေပးဆပ္လိုက္ရေသာ မိမိ၏ကုသိုလ္ေကာင္မႈအစုစုတို႔ကို ျပန္လည္သတိရကာ ကလိဂၤစစ္ပြဲတြင္ မိမိ မတရားက်ဴးေက်ာ္သိမ္းပိုက္ခဲ့ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ား၊ အျပစ္မဲ့ျပည္သူမ်ားကို ကိုယ္ခ်င္းစာတရား မထားရိွဘဲ ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္ခဲ့ေသာ ပံုရိပ္မ်ားကို ထိုေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ားႏွင့္ေပးဆပ္ကာ မိမိ၏ႏွလံုးသားမွ ျပင္းထန္စြာခံစားေနရေသာေ၀ဒနာေတြကို တစ္ပိုင္းတစ္စ သက္သာရာရေစသည္။ ကလိဂၤျပည္သူမ်ားအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအသီးအပြင့္သည္ အေသာကမင္းႀကီးကပင္ အစပ်ိဳးေပး လိုက္ျခင္းေပေလာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနေသာ ကလိဂၤတိုင္းကို အေသာကေၾကာင့္ စစ္မီးတစ္ဟုန္းဟုန္းေတာက္ေလာင္ ရျခင္းေပေလာ။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ အေသာကေၾကာင့္ ေတာက္ေလာင္ေနေသာ စစ္မီးသည္ အေသာကေၾကာင့္တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္း သြားျခင္း မဟုတ္ပါေလာ။ ဆရေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားထံမွ တစ္လံုးတစ္ပါဒမွ် နာၾကားခဲ့ေသာတရားေတာ္သည္ အေသာက၏ဘ၀ကို အေကာင္း ဘက္သို႔ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲကာ အိႏၵိယ အင္ပါယာႀကီးကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရသည္အထိ ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္မ်ားကို မိစၦာဒိ႒ိေတြ ရဲ႕ႏွလံုးသားထဲ ထိုးေဖါက္၀င္ေရာက္သည္အထိ လမ္းျပအက်ိဳးေဆာင္ ေပးခဲ့တာ အေသာကပင္မဟုတ္ပါေလာ။ ထို႔ေၾကာင့္ အထက္ကဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း အေသာကသည္ ဘုရင္ထဲမွာ အႀကီးျမတ္ဆံုဘုရင္ အႀကီးျမတ္ဆံုးလူသားဟူ၍ ေခၚဆိုထိုက္ေပသည္။ အေသာကသည္ ရတနာသံုးပါးအတြက္ အသျပာငါးသိန္းေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ်လွဴဒါန္းေလ့ရိွသည္။ ဤနည္းျဖင့္ သာသနာေတာ္အား ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းလာခဲ့ရာ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ကုေဋအထိ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ား စိုက္ပ်ိဳးခဲ့ေလသည္္။ အေသာကသည္ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး မဟာဒါနကိုအားက်၍ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးလို ကုေဋတစ္ရာျပည့္ေအာင္ လွဴဒါန္းရန္ ရည္မွန္းထားပါေသာ္လည္း ေမွ်ာ္လင့္မထားေသာေန႔တစ္ေန႔တြင့္ အနာေရာဂါ မ်ားက အေသာကမင္းႀကီးထံ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္ခ်လာေတာ့၏။ ထိုအနာေရာဂါေၾကာင့္ အေသာကကို တစ္ဖန္ေသာကမ်ားစြာ ျဖစ္ေစခဲ့ေလသည္။ ေျမေပၚတစ္ယူဇနာ ေျမေအာက္တစ္ယူဇနာမွ် ၾသဇာအာဏာစက္ႀကီးမားေသာ ဇမၺဴဒိပ္အရွင္သခင္ အေသာက သည္ အာဏာရွင္ဘုရင္ဘ၀ကို ရုပ္သိမ္း၍ နိဂံုးခ်ဳပ္ေစခဲ့သည္။ တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက ေရေျမပိုင္သ စူးရွလွသည့္ ဘုရင္အေသာက၏အာဏာစက္သည္ ယခုအခါ သူေတာင္းစား တစ္ေယာက္၏စကား တစ္ခြန္းေလာက္မွ်ပင္ အေရးမပါအရာမေရာက္ အစြမ္းမထက္ေတာ့သည့္ အေျခအေန မ်ိဳး ဆိုက္ေရာက္ခဲ့ေလသည္။ သာသနာေတာ္အတြက္ ကုေဋတစ္ရာလွဴဒါန္းရန္ ရည္မွန္းထားေသာ အေသာက၏ရည္မွန္းခ်က္သည္ ယခုအခါ အိႏၵိယသမုဒၵရာမွ တိုက္ခတ္လာေသာ ေလေျပေလညွင္းေလး ေတြႏွင့္အတူ ပ်ိဳလဲပ်က္စီးခဲ့ရေလသည္။ အေသာကမင္းႀကီးသည္ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္ျဖင့္ ေလာကႀကီးအား ထာ၀ရႏႈတ္ဆက္ေက်ာခိုင္း ထြက္ခြါရမည့္ အေျခေနသို႔ ေရာက္ေသာအခါတြင္ ငါပိုင္ဆိုင္သမွ်ေသာ စည္းဇိမ္ဥစၥာေတြထဲမွ မရိွမဲ့ရိွမဲ့ က်န္ရစ္ခဲ့သည့္ ဤဇီးျဖဴ သီးေလးတစ္ျခမ္းမွ်ကိုပင္ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္တို႔အား ေနာက္ဆံုးလွဴဒါန္း ဆက္ကပ္ခဲ့ပါ၏ ဟူ၍ တိုးညွင္းေသာ ေလသံ တံုရီေနေသာ လက္ေခ်ာင္းမ်ားျဖင့္ သူ၏အလုပ္အေၾကြးအား ထိုဇီးျဖဴသီးတစ္ျခမ္းကိုေပး၍ ေျပာဆိုလွဴဒါန္း ခိုင္းၿပီး မ်က္ရည္မဲ့ငို႐ိႈက္ေနေသာ အေသာက၏ ႏွလံုးသားသည္ အေသာက၏ေနာက္ဆံုးထြက္သက္ႏွင့္အတူ ပါးျပင္ထက္မွ မ်က္ရည္စက္မ်ားစီးဆင္းကာ ကမၻာေျမႀကီးကို အၿပီးပိုင္ႏႈတ္ဆက္ထြက္ခြါသြားေလေတာ့သည္။ အေသာက၏ေနာက္ဆံုးထြက္သက္မွာ က်ခဲ့ရသသည့္ မ်က္ရည္သည္ ကလိဂၤစစ္ပြဲေၾကာင့္ မိမိက်ဴးလြန္ခဲ့ေသာျပစ္မႈ မ်ား ျပန္လည္သတိရ၍ ၀မ္းနည္းပူေဆြးျခင္းေၾကာင့္ က်ခဲ့ရေသာမ်က္ရည္ေလာ။ သို႔မဟုတ္ သာသနာေတာ္အတြက္ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ကုေဋ အကုန္က်ခံကာ လွဴဒါန္းခဲ့ေသာ မိမိ၏အလွဴဒါနကို ျပန္ လည္ေအာင့္ေမ့ၿပီး ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္၍ စီးက်လာတဲ့မ်က္ရည္ေလာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးလို ကုေဋတစ္ရာျပည့္ေအာင္ လွဴခ်င္ပါေသာ္လည္း မိမိဆႏၵ မျပည့္၀လို႔ ယူက်ဳံးမရ ၀မ္းနည္းၿပီး လွ်ံထြက္လာေသာ မ်က္ရည္ေလာ။ ဆိုသည္ကို စာဖတ္ပရိသတ္မ်ား စဥ္းစားေတြးေခၚၾကေပဦးေတာ့……………….။ အရွင္ပညာဒီပ(ပိုင္က်ဳံ) နာလႏၵာတကၠသိုလ္၊ အိႏၵိယႏိုင္ငံ။
วันพุธที่ 30 ตุลาคม พ.ศ. 2556
สมัครสมาชิก:
ส่งความคิดเห็น (Atom)
0 ความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น