ပုိးကရင္အႏြယ္၀င္တုိ႔သည္ ျပာသုိလဆန္း ၁ ရက္ေန ့ကုိ ႏွစ္သစ္ကူးေန႔အျဖစ္ ေနရာအႏွံ ့ အျပား၌ က်င္းပၾကသည္။ ေကာက္သီးေကာက္သစ္ေပၚခ်ိန္ျဖစ္သျဖင့္ အခ်ဳိ ့ေက်းရြာေဒသမ်ား၌ ေကာက္သစ္ စားပြဲ မ်ားလည္း က်င္းပေလ့ရွိၾကသည္။
ဖီ့ဗူးေယာ္(ဖီ့๏ူးယ၀္)ဟုေခၚေသာ စပါးကုိေကာင္းခ်ီးေပးသည့္ ဖြားဖြားနတ္သမီးကုိ ပသၾကသည္ လည္း ရွိသည္။ တပုိ ့တြဲလသုိ ့ေရာက္ေသာ္ လယ္ယာ၊ ေတာင္ယာလုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးဆုံးခ်ိန္ျဖစ္ရာ အုိးအိမ္မ်ားျပင္ ဆင္ျခင္း၊ အါသစ္တည္ေဆာက္ျခင္း ျပဳလလုပ္ေသာလျဖစ္သည္။ ထုိ ့ေနာက္ အိမ္သစ္တက္မဂၤလာပြဲကုိ အေကၽြးေမြးမ်ားျဖင့္ က်င္းပျပဳလုပ္ၾကသည္။
မုိးဦးက်ခါနီး ကဆုန္လတြင္ ေရာဂါဘယမ်ား က်ေရာက္တတ္သည္ဟု ယုံၾကည္ၾကသည့္အတုိင္း ဘုရားကုိ ရည္စူး၍ သဲပုံေစတီတည္ကာ ဆြမ္းခြက္တေထာင္၊ ေသာက္ေတာ္ခြက္တေထာင္၊ ပန္းပြင့္ တေထာင္ ျဖင့္ ဆြမ္းေတာ္တင္ၾကသည္။
ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားကုိ ဆြမ္းကပ္၍ တရားနာေရစက္ခ်ျခင္း၊ ပရိတ္ရြတ္ျခင္းႏွင့္သမၼာေဒ၀နတ္ေကာင္း နတ္ျမတ္မ်ားအားပင့္ဖိတ္၍ တရားနာအမွ်ေ၀ျခင္း ျပဳလုပ္ၾကသည္။ သဲပုံေစတီပြဲတြင္ ျမန္မာရုိးရာလက္ေ၀ွ ့ပြဲ ဒုံးအကပြဲႏွင့္ ကရင္ရုိးရာၾသပြဲကုိလည္း ျပဳလုပ္ၾကသည္။
၀ါေခါင္လသည္ မုိးမ်ားေသာလျဖစ္၍ ထမင္းစားၿမိန္ေသာလျဖစ္ရာ ေျမဖုတ္ဘီလူး၊ သရဲ၊ တေစၦမ်ား ပူးကပ္ စားေသာက္တတ္သည္ဟု ယုံၾကည္သည့္အတုိင္း မေကာင္းဆုိး၀ါးမ်ားေနာက္သုိ ့မိမိတုိ ့လိပ္ျပာ ပါ မသြားေစရန္လက္ရည္လိပ္ျပာေခၚျခင္းကုိျပဳလုပ္ၾကသည္။ရြာလုံးကၽြတ္ေခါစာေကၽြးျခင္း“ဖူ ့ ေပါ”(နတ္နန္း)သုိ ့မဟုတ္ ဘုိးဘုိးၾကီးနတ္ ၊ ရုကၡစုိးနတ္မ်ားကုိ ပူေဇာ္ပသၾကသည္။ ဘုိးဘုိးနတ္(နတ္နန္း)ကုိ တႏွစ္လွ်င္ တၾကိမ္ ပူေဇာ္ ပသရာတြင္ ၾကက္၊ ၀က္၊ အရက္မ်ား ပါရသည္။ နတ္ကုိ စတိမွ်သာေကၽြးေမြးၿပီး က်န္ လူၾကီးလူငယ္ အပ်ဳိလူ ပ်ဳိမ်ားက တေပ်ာ္တပါး စားေသာက္ၾကေလသည္။
ျပာသုိလမွ တန္ခူးလအထိ ေရအုိးစင္တည္၍ ေရအုိးစင္ပြဲေတာ္ အလွဴဒါနမ်ားကုိ က်င္းပျပဳလုပ္ၾကသည္။ တန္ ခူးလတြင္ ဗုဒၶဘာသာပုိးကရင္မ်ားသည္ ႏွစ္သစ္ကူးအတာသၾကၤန္ပြဲေတာ္ႏွင့္ ဘုရားပြဲမ်ားကုိ စည္ကားသုိက္ ၿမဳိက္စြာ က်င္းပၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ ဆဒၵန္ဂူ၊ လြန္းည၊ ေရတံခြန္၊ ေကာ့ဂြန္းဂူ၊ ရေသ့ပ်ံဂူမွ ဘုရားပြဲေတာ္ မ်ားမွာ စည္ကားထင္ရွားလွသည္။
ေတာ္သလင္းလတြင္ သေဘၤာလႊတ္ပြဲေတာ္ကုိ က်င္းပၾကသည္လည္းရွိသည္။ အလ်ား ၁၅ေပ၊ အနံ ၆ေပခန္ ့ရွိ ၀ါးရာဇမတ္မ်ားျဖင့္ သေဘၤာျပဳလုပ္၍ ဆြမ္းေတာ္တင္ၾကသည္။ ဆြမ္းေတာ္ တင္ၿပီးစီးေသာ္ ဆြမ္း ေတာ္မ်ားကုိ သေဘၤာေပၚသုိ ့ စြန္ ့ရသည္။ ပိႏၷဲခြက္ျဖင့္ထည့္ထားေသာ ဆြမ္းေတာ္ တေထာင္၊ ၀ါးက်ည္ေတာက္ ငယ္မ်ားျဖင့္္ ထည့္ထားေသာေသာက္ေရခြက္တေထာင္ ပန္းတေထာင္ ပါရပါသည္။ နိဗၺာန္ကုိရည္းစူး၍ လွဴဒါန္းရာတြင္ သံသရာေရလႈိင္းကို မဂၢရွစ္ပါတည္းဟူေသာ သေဘၤာ ႏွင့္ကူးရန္ရည္စူးခ်က္အဓိပၸါယ္ျဖင့္ သေဘၤာလႊတ္ပြဲ က်င္းပျခင္းျဖင္စည္။ ဤပြဲကုိ ရပ္ရြာမ်ားစုေပါင္း၍ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကေၾကာင္း ေတြ ့ရွိရပါသည္။
ရာသီပြဲမ်ားအျပင္ သာေရးနာေရး အခမ္းအနားမ်ားတြင္ လူမႈေရးပြဲမ်ာအျဖစ္ ဒုံးကပြဲ၊ ကရင္ ရုိးရာၾသပြဲ၊ လက္ေ၀ွ ့ပြဲမ်ားကုိလည္း က်င္းပျပဳလုပ္ၾကသည္။ ပုိးကရင္အႏြယ္၀င္မ်ားတြင္ အေပ်ာ္တမ္း ရုိးရာသဘင္ပြဲ အေနျဖင့္ ဒုံးအကမ်ား၊ ၾသပြဲမ်ားကုိ ယေန ့တုိင္ေအာင္ ကရင္ျပည္နယ္ေဒသ အေတာ္မ်ား မ်ား၌ ေတြ ့ရွိႏုိင္ ေလသည္။
ပုိးကရင္မ်ားသည္ ဂ်ပန္ေခတ္မတုိင္မွီအခ်ိန္က သဘင္အဖြဲ ့မ်ားကုိ ရုံးသြင္းကျပဘူးသည္အထိ ရွိခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံလြတ္လပ္ေရးစရွိခ်ိန္မွစ၍ ေတာ္လွန္ေရးအစုိးရလက္ထက္ေရာက္သည္အထိ ဇာတ္ သဘင္မ်ား တေခတ္ျပန္လည္ဆန္းသစ္လာျပန္သည္။ ထုိ ့အျပင္ ေခတ္ႏွင့္ရင္ေဘာင္တန္းႏုိင္မည့္ ကရင္ေခတ္ ေပၚေတးသီခ်င္းမ်ား၊ ကရင္စတူရီရုိေတးသံမ်ား၊ ကရင္ဇာတ္လမ္းပမာမ်ားကုိ ယေန ့တုိင္ မ်က္၀ါး၀ါးထင္ထင္ ေတြ ့ရွိရမည္ျဖစ္ပါသည္။
วันพฤหัสบดีที่ 12 เมษายน พ.ศ. 2555
ပုိးကရင္တုိ ့၏ ရာသီအလုိက္ပြဲေတာ္မ်ား
สมัครสมาชิก:
ส่งความคิดเห็น (Atom)
0 ความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น