วันศุกร์ที่ 17 เมษายน พ.ศ. 2558

ႏွစ္ ၃၀ျပည့္ ကရင္အမ်ဳိးသမီးအစည္းအ႐ံုး(KWO)ေန႔တြင္ ဥကၠ႒ နန္းဒါးအဲ့ကလယ္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျခင္း

မတူကြဲျပားတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြက အမ်ားႀကီး ေနထုိင္တဲ့အေပၚမွာ မတူကြဲျပားမႈနဲ႔ က်မတုိ႔က တိုင္းျပည္ကုိ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ဘယ္လိုတည္ေဆာက္သြားမလဲ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူတကြ ယွဥ္တြဲေနထုိင္ေရးနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးေတြကုိ အကာအကြယ္ေပးတဲ့ တိုင္းျပည္ကုိ တည္ေဆာက္ဖုိ႔ က်မတို႔က သြားမယ္။ ေမး။ ။ KWO ေန႔ကို အရင္ႏွစ္ေတြက ဘယ္ေဒသေတြမွာ ဘယ္လုိက်င္းပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာပုံ ေနာက္ခံအေၾကာင္းကို အက်ဥ္း ခ်ဳပ္ ရွင္းျပေပးပါလား။ ေျဖ။ ။ KWO ေန႔က ႏွစ္တုိင္းပဲ က်မတို႔ ကရင္အမ်ဳိးသမီးရွိတဲ့ေနရာေတြမွာ က်မတို႔ အခမ္းအနား က်င္းပပါတယ္။ KWO ဦးေဆာင္တဲ့နယ္ေျမေတြေဒသေတြမွာ အဖြဲ႔ဝင္ရွိတဲ့ေနရာေတြတုိင္းမွာ လုပ္တယ္။ တခ်ဳိ႕ေက်းရြာေတြမွာ ဦးေဆာင္ၿပီးလုပ္တာရွိ သလို ခ႐ိုင္၊ ၿမိဳ႕နယ္၊ ဒုကၡသည္စခန္းအျပင္ တျခားႏိုင္ငံမွာ ေရာက္ရွိတဲ့ ကရင္အမ်ဳိးသမီးေတြလည္းပဲ ႏွစ္တိုင္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ ျပန္႔ လုပ္ေဆာင္တာရွိပါတယ္္။ ကရင္အမ်ဳိးသမီးအစည္းအ႐ုံး(KWO)ကို ၁၉၄၉ခုႏွစ္ကေန စတင္တည္ေထာင္ခဲ့တယ္္။ ဒါေပမယ့္ ျပည္တြင္းစစ္အေျခ အေနေၾကာင့္ က်မတို႔ အဲေလာက္ထိ မသြားႏိုင္ဘူး။ ၁၉၈၅မွာ က်မတို႔ျပန္ၿပီးေတာ့ KWO ဆုိၿပီး ဖြဲ႔စည္းႏိုင္ၿပီး ကေန႔အထိ က်မ တို႔ သြားႏိုင္ခဲ့တယ္။ အထူးသျဖင့္ က်မတို႔ KWO က အမ်ဳိးသမီးအေရးနဲ႔ ကေလးအေရးကုိ ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ လုပ္ႏိုင္တယ္။ အဲဒါနယ္ကေနၿပီးတဆင့္ ႏုိင္ငံတကာအထိ က်မတို႔ အမ်ဳိးသမီးနဲ႔ ကေလးေတြအတြက္ကုိ Advocacy လုပ္ငန္းကုိသြားေနတယ္။ ေမး။ ။ ကရင္အမ်ဳိးသမီးအစည္းအ႐ုံး(KWO)ေန႔ ႏွစ္ ၃၀ျပည့္ အခမ္းအနားမွာ ထူးျခားတဲ့ အစီအစဥ္ေတြက ဘာေတြပါလဲ။ ေျဖ။ ။ ဒီႏွစ္ ၃၀ျပည့္မွာ က်မတို႔ စာအုပ္ႏွစ္အုပ္ ထုတ္တယ္။ ၿပီးခဲ့ႏွစ္တုန္းက KWO ေန႔မွာ ကရင့္႐ိုးရာ ဝတ္စုံၿပိဳင္ပြဲေတြလုပ္ တယ္။ အဲဒီမွာဆုိရင္ တခ်ဳိ႕ဆုရတဲ့ ဝတ္စုံေတြကို ျပန္ၿပီးေတာ့ စုစည္းထားတဲ့ ကရင္ဝတ္စုံေတြကုိ စာအုပ္အေနနဲ႔ ျပန္ၿပီးေတာ့မွ ထုတ္ထားတယ္။ ေနာက္တစ္အုပ္ကေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၀၇ခုႏွစ္မွာ အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ႏုိင္ငံတကာ Advocacy မွာသုံးဖို႔ထုတ္ခဲ့တဲ့ “ဓါးသြားေပၚမွာ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း” စာအုပ္ကုိ ဒီႏွစ္မွာ စေကာကရင္ဘာသာနဲ႔ ျပန္ထုတ္ထားတယ္။ ဒီစာအုပ္ႏွစ္အုပ္ကုိ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲလုပ္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ၁၀ႏွစ္အထက္ အခ်ိန္ျပည့္ေတာက္ေလွ်ာက္ ကရင္အမ်ဳိးသမီးေခါင္းေဆာင္ ေတြနဲ႔ KWO လုပ္ငန္းမွာ ပါေနတဲ့ဝန္ထမ္းေတြကုိ က်မတို႔ ဂုဏ္ျပဳတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက အခု ပုိင္က်ဳံၿမိဳ႕နယ္၊ က်မတို႔ ေကအဲန္ ယူ နယ္ေျမသတ္မွတ္မႈဆုိရင္ တာကရယ္ၿမိဳ႕ေပါ့ေနာ္။ တာကရယ္ၿမိဳ႕နယ္မွာ KWO ေန႔ကုိ ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ က်င္းပကေတာ့ ဒီႏွစ္မွာ အထူးအစီစဥ္ေပါ့ေနာ္။ ေမး။ ။ ဒီႏွစ္က်မွ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္အထက္ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ KWO ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြကို ဂုဏ္ျပဳရတဲ့ အစီအစဥ္ ျပဳလုပ္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာေတြျဖစ္မလဲ။ ေျဖ။ ။ အထူးသျဖင့္ေပါ့ေနာ္။ က်မတို႔ အမ်ဳိးသမီးေတြက က်မတို႔လူထုေတြကို အမ်ဳိးသားအေရးကုိ ဘယ္ေလာက္ပဲ အလုပ္ အေကၽြးျပဳေနပါေစ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ သတၱိရွိရွိနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေက်ာ္လႊားေနပါေစ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ လူထုေတြကုိ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳ ေနပါေစ။ ဘယ္သူကမွ ဒီလိုမ်ဳိး သူတို႔ရဲ႕ လုပ္ႏိုင္ရည္စြမ္းအား၊ သတၱိစြမ္းေဆာင္ရည္ေတြကုိ အသိအမွတ္ျပဳမႈက မရွိသေလာက္ ျဖစ္တယ္။ က်မတို႔ KWO ကဆုိရင္ အမ်ဳိးသမီးေတြကုိ ကုိယ္စားျပဳတဲ့အဖြဲ႔ျဖစ္တယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြကို ျမႇင့္တင္တဲ့အဖြဲ႔ျဖစ္ တယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး ဂုဏ္ျပဳထုိက္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြကို က်မတုိ႔က လုပ္ရျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒါက အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ စြမ္းရည္ေတြကုိ အသိအမွတ္ျပဳတယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ စြမ္းေဆာင္မႈေတြကို ျမႇင့္တင္တဲ့သေဘာနဲ႔ ဂုဏ္ျပဳရျခင္းျဖစ္တယ္။ ေမး။ ။ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀အတြင္းမွာ KWO က အမ်ဳိးသမီးနဲ႔ ကေလးသူငယ္ေတြအတြက္ ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ တာေလးေတြကို ေျပာျပေပးပါလား။ ေျဖ။ ။ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀အတြင္းကာလမွာ က်မတို႔ KWO ဟာဆိုရင္ လူမႈေရးလုပ္ငန္း က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ အသိပညာေပး ေရးေတြ ကရင္အမ်ဳိးသားေရး သူတုိ႔လိုခ်င္တဲ့ တည္ေဆာက္ခ်င္တဲ့ ကရင္အမ်ဳိးသားလူေနမႈဘဝ တည္ေဆာက္ခ်င္တဲ့ပုံစံနဲ႔ ေနာက္ၿပီး တန္းတူေရးေတြကို က်မတို႔က အစဥ္တစုိက္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀အတြင္းမွာဆုိလို႔ရွိရင္ အထူးသျဖင့္ က်မတို႔က အမ်ဳိးသမီးနဲ႔ ကေလးေတြအတြက္ ဘာေတြလုပ္ႏိုင္လဲဆုိရင္ အမ်ဳိးသမီးေတြကုိ စြမ္းရည္ျမႇင့္တင္ႏိုင္ တယ္။ က်မတို႔ KWO ကေနၿပီးေတာ့မွ ေကအဲန္ယူရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ ပူးေပါင္းပါဝင္ႏုိင္တယ္။ တခ်ဳိ႕ အမ်ဳိးသမီးေတြဆုိရင္လည္း ခ႐ိုင္အဆင့္ ခ႐ိုင္အၿမဲတမ္းဗဟုိေကာ္မတီဝင္မွာ ဝင္ႏုိင္တယ္။ အထူးသျဖင့္ KWO က ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ပဒုိေနာ္စီဖုိးရာ စိန္ေပါ့ေနာ္။ အခုဆိုရင္ သူလည္းပဲ ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ုံးမွာ ဒုဥကၠဌေနရာမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနပါတယ္။ ဒါဟာ က်မတို႔က အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ဘဝကုိ လူေနမႈအဆင့္အတန္းနဲ႔ ဒီႏုိင္ငံေရးမွာ ပူးေပါင္းပါဝင္ႏုိင္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေနရာမွာ ပါဝင္ႏုိင္ဖုိ႔ ကုိ က်မတို႔က တဆင့္ခ်င္းဆီ တက္လွမ္းႏိုင္တဲ့ မွတ္မွတ္ရရ၊ ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ႏိုင္တဲ့အရာတစ္ခုျဖစ္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက က်မတို႔ KWO စတင္ခဲ့စဥ္ကာလေတြတုန္းက အမ်ားအားျဖင့္သိၾကတာက အသက္ႀကီးအမ်ဳိးသမီး ေတြလုပ္ေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္တယ္။ ဒါကို က်မတို႔က ျပန္ၿပီးေတာ့ အသက္ႀကီးအမ်ဳိးသမီးေတြ၊ မိခင္အမ်ဳိးသမီးေတြခ်ည္းပဲ တာဝန္ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ အမ်ဳိးသမီးတုိင္းမွာ အထူးသျဖင့္ က်မတို႔ မ်ဳိးဆက္ေတြ မျပတ္သြားေအာင္ သမိုင္းေပးတာဝန္ကုိ ထမ္း ေဆာင္သြားဖို႔ဆုိရင္ ဒါလည္းပဲ အမ်ဳိးသမီးေတြကို လုပ္ေပးႏုိင္တာ ႏွစ္စဥ္ေပါ့။ အခုဆိုရင္ ၁၀ႏွစ္ေက်ာ္ ကရင္အမ်ဳိးသမီးလူငယ္ ေက်ာင္းကို က်မတို႔ ဖြင့္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီကေနၿပီးေတာ့ ေမြးထုတ္ခဲ့တဲ့ ကရင္အမ်ဳိးသမီးငယ္ ၁၀၀ေက်ာ္ထဲမွာ ၈၀ရာခုိင္ႏႈန္း ေက်ာ္က သူတို႔ရဲ႕ေဒသေတြမွာ တာဝန္ျပန္ထမ္းေဆာင္တယ္။ ဒါ့အျပင္ တခ်ဳိ႕ဆုိရင္ ခ႐ုိင္အမ်ဳိးသမီးဥကၠဌတင္မကဘူး။ ကရင္အ မ်ဳိးသမီးေက်ာင္းဆင္းေတြ ဗဟုိအလုပ္အမႈေဆာင္ေကာ္မတီမွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ႏုိင္တယ္။ ဒါဟာ ႀကီးမားတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈ ေတြ ျဖစ္တယ္။ က်မတို႔က ကေလးေတြရဲ႕ အခြင့္အေရး ကေလးေတြရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ေတြကို တစုိက္မတ္မတ္လုပ္တယ္။ ေနာက္ သူတို႔ရဲ႕ အေျခခံက်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈေတြ၊ အေျခခံပညာေရးေတြ သင္ၾကားႏုိင္ေအာင္လည္း ေက်ာင္းေတြ ဖြင့္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ အခုဆို ရင္ ကေလးငယ္ေတြက သူတို႔ရဲ႕ က်န္းမာေရးအေျခခံေစာင့္ေရွာက္မႈ၊ တကုိယ္ေရသန္႔ရွင္းေရးနဲ႔ က်န္းမာေရးကုိ ဘယ္လိုေစာင့္ ေရွာက္ရမလဲဆိုတာ က်မတို႔ခ႐ိုင္ ၇ခုစလုံးနဲ႔ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ေမး။ ။ နယ္စပ္နဲ႔ ကရင္ျပည္နယ္အတြင္းမွာ အမ်ဳိးသမီးအစည္းအ႐ံုးလုပ္ငန္းေတြ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ အခက္အခဲေတြ၊ စိန္ေခၚ မႈေတြ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႔မႈေတြရွိရင္ ေျပာျပေပးပါလား။ အဲဒီအခက္အခဲေတြကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ပါသလဲ။ ေျဖ။ ။ အဓိက က်မတို႔ စိန္ေခၚမႈေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ က်မတို႔ ဘာေတြရင္ဆုိင္ရလဲဆိုရင္ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ တဲ့စြမ္းအား၊ က်မတို႔အမ်ဳိးသမီးေတြဟာ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ႏုိင္မႈနဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳမႈက တအားကို အားနည္းေနတယ္။ ျဖစ္စဥ္တစ္ ခုလုံးမွာ တစ္ခုခုလုပ္ရင္ က်မတို႔ အမ်ဳိးသမီးပါဝင္ရမယ္။ စၿပီး ေဆြးေႏြးတာကေနၿပီးေတာ့မွ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်တဲ့ေနရာအထိ အမ်ဳိးသမီးေတြ ပါဝင္ရမယ္။ အဲဒီအခါမွာ က်မတို႔ အဓိကအားျဖင့္ ဘာေတြေတြ႔ရလဲဆုိေတာ့ ေဆြးေႏြးပြဲမွာဆိုရင္ က်မတို႔က တစ္စုတစ္ေယာက္နဲ႔ ဖိတ္ၾကားခံရတာရွိသလို တခါတရံမွာ ေဘးဖယ္ထားတာေတြ ရွိတယ္။ သုိ႔ေသာ္ က်မတို႔က ပါသင့္ တယ္ဆိုရင္ သူတို႔နဲ႔ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းကုိ ေဆြးေႏြးတယ္။ ေတာင္းဆိုၿပီးေတာ့မွ က်မတို႔ ကူညီခဲ့တယ္။ အခုဆုိရင္ က်မတို႔ အႀကီးဆုံးစိန္ေခၚမႈက ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္ကုိ က်မတို႔ အမ်ဳိးသမီးေတြ ပူးေပါင္းပါဝင္မႈက မရွိသေလာက္ျဖစ္ေနတယ္။ အနည္း ဆုံး က်မတို႔ ေတာင္းဆိုတာက စကားဝိုင္းေတြမွာ က်မတုိ႔ကုိ ပါဝင္ခြင့္ျပဳပါ။ ေနာက္ၿပီး လူထုနဲ႔ ေဆြးေႏြးတဲ့အခါ၊ အသိပညာေပး တဲ့အခါမွာ က်မတုိ႔ကုိ ဖိတ္ေခၚပါ။ အဲဒါ ခုထက္ထိ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်တဲ့ေနရာမွာ မေျပာနဲ႔။ ဒီေနရာေတြရဖို႔ အခက္အခဲေတြ စိန္ေခၚ မႈေတြက အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဒါကို ဘယ္လိုေက်ာ္ျဖတ္သြားသလဲဆိုေတာ့ ဒီလိုေဆြးေႏြးပြဲေတြရွိတယ္လို႔ သိတယ္ဆိုရင္ သက္ဆိုင္ရာကို ခ်ည္းကပ္ ၿပီးေတာ့ ပူးေပါင္းပါဝင္ခြင့္ေပးဖို႔ကုိ က်မတို႔က ေတာင္းဆိုတယ္။ ေတာင္းဆိုခ်က္အရ က်မတို႔ ပူးေပါင္းပါဝင္လာႏိုင္ခဲ့တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက တခါတရံ က်မတို႔ရဲ႕အမ်ဳိးသမီး အသိပညာ ဗဟုသုတနည္းပါးတယ္။ စြမ္းရည္မရွိဘူးအေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ခ်န္ ထားခံရတဲ့အခါ က်မတို႔က အမ်ဳိးသမီးေတြကို စဥ္ဆက္မျပတ္ စြမ္းရည္ျမႇင့္တင္ေရးေတြ လုပ္ေပးတယ္။ တစ္ခါတည္း ႏိုင္ငံေရး အသိပညာေတြ ျမင့္မားလာေအာင္ လုပ္ေပးတယ္။ အဲဒါက အင္မတန္မွ အေျခခံက်တယ္။ ေလာေလာဆယ္ KNU နဲ႔ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ စကားေျပာတဲ့အခါမွာ သူတို႔ေတြရဲ႕ ေျပာေနတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ၊ အဆင့္ေတြ အဲဒါကုိ က်မတို႔က သူတို႔ကုိ ခ်ျပတယ္။ သူတို႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးတယ္၊ အျမင္ေတြကုိ ယူတယ္၊ ဖလွယ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔အျမင္ေတြကို စုစည္းၿပီးေတာ့ သက္ဆုိင္ရာကုိ တင္ျပတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီကေနတဆင့္ က်မတုိ႔ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ေတြကို ျပသျခင္းအားျဖင့္ တကယ္ပဲ လုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာကုိ က်မတို႔က ျပရတယ္။ အဲဒါက ေဘးဖယ္ထားျခင္းေတြကို မခံရေအာင္ ႀကိဳး စားေနတဲ့အရာေတြျဖစ္တယ္။ ေမး။ ။ အခုဆိုရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတဲ့ကာလ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး KWO အေနနဲ႔ အထူးတလည္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈေတြ ဘာေတြပါလဲ။ ေျဖ။ ။ ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္ တည္ေဆာက္ေနတဲ့ကာလမွာ အထူးသျဖင့္ က်မတို႔လုပ္တာက လူထုေတြက ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္စဥ္မွာ အစုိးရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေကအဲန္ယူပဲျဖစ္ျဖစ္ အၿမဲတမ္းေျပာတာက လူထုေတြ ပူးေပါင္းပါဝင္ရမယ္။ အဲဒီအခါမွာ လူထုေတြ ဘယ္လိုပူးေပါင္းပါဝင္ႏိုင္လဲဆုိတာ သူတို႔ေတြ ခ်ျပျခင္းမရွိေပမယ့္ က်မတို႔ KWO အေနနဲ႔ အဲဒီသတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို သူတို႔ကုိ ျဖန္႔ေပးတယ္။ တကယ္လုိ႔ မရွင္းတာေတြရွိရင္ က်မတို႔စကားဝိုင္းနဲ႔ သူတို႔ကုိ ေဆြးေႏြးတာေတြရွိတယ္။ ဒါဟာ က်မတို႔ ရဲ႕ တစိတ္တပုိင္း ပါဝင္မႈေပါ့ေနာ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္မွာ ဆိုပါစုိ႔။ ဒီအပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးမွာ စစ္သည္ေတာ္မ်ား လုိက္နာရမယ့္ က်င့္ဝတ္ေတြ၊ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးဆိုင္ရာ လိုက္နာရမယ့္က်င့္ဝတ္ေတြ၊ ဒါေတြကုိ သူတို႔ မူၾကမ္းေရးတဲ့အခါ အဲဒီမူၾကမ္းကုိ က်မတို႔ေတာင္းတယ္။ အဲဒီမွာ က်င့္ဝတ္ေတြကုိ ဘယ္လိုျဖစ္ေစခ်င္လဲဆိုတာကုိ အဲဒီမွာ Input ေတြကို ေပးခဲ့တယ္။ အဲဒါေတာ့ က်မတို႔ရဲ႕ တစိတ္တပိုင္း ပါဝင္မႈေပါ့ေနာ္။ တစ္ျခားဥပမာေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒီအပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကုိ က်မတို႔က ေစာင့္မေနဘူး။ က်မတို႔ကိုယ္တုိင္က တကယ္လို႔ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ျဖစ္လာတယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုေစာင့္ၾကည့္မလဲ။ အဲလိုမ်ဳိးေစာင့္ၾကည့္ႏိုင္ေအာင္ က်မတို႔ အသိပညာ ပိုင္းဆုိင္ရာေတြ ရရွိဖုိ႔ သင္တန္းေတြ လုပ္ေနတာေတြရွိတယ္။ ေမး။ ။ KWO အေနနဲ႔ အခုလို အေျပာင္းအလဲကာလမွာ ရပ္တည္ခ်က္ ဘယ္လိုရွိပါလဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ အမ်ဳိးသမီးေတြအ တြက္ ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးပါေနပါသလဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ေျဖ။ ။ က်မတို႔ ရပ္တည္ခ်က္က ကရင္အမ်ဳိးသားေတြေတာင္းဆိုတဲ့ တန္းတူေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရး။ ဒါေတြ က်မတို႔ အဓိက ထားတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မတူကြဲျပားတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြက အမ်ားႀကီး ေနထုိင္တဲ့အေပၚမွာ မတူကြဲျပားမႈနဲ႔ က်မတုိ႔က တိုင္း ျပည္ကုိ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ဘယ္လိုတည္ေဆာက္သြားမလဲ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူတကြ ယွဥ္တြဲေနထုိင္ေရးနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ ကုိ အကာအကြယ္ေပးတဲ့ တိုင္းျပည္ကုိ တည္ေဆာက္ဖုိ႔ က်မတို႔က သြားမယ္။ ေနာက္ၿပီး ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကုိ သြားမယ္ ဆိုတာကုိပဲ က်မတုိ႔ ခံယူထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာ အဓိကအခ်က္ေတြျဖစ္တဲ့ ဒီဖက္ဒရယ္ကုိ က်မတို႔ဘယ္လိုသြားမလဲ။ လူ႔အခြင့္အေရးေတြကုိ ဘယ္လိုတန္ဖိုးထားၿပီး ေလးစားလိုက္နာတဲ့တုိင္းျပည္ကို တည္ေဆာက္သြား မလဲ။ ေနာက္တစ္ခုက တန္းတူေရးေတြကုိ က်မတို႔က ဘယ္လိုသြားမလဲဆိုတဲ့ဟာကုိ က်မတို႔ အဓိကပစ္မွတ္ထားတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ အမ်ဳိးသမီးအတြက္ ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးပါေနသလဲဆိုေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလို႔ ေျပာတဲ့အခါမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ ဒီေသနတ္သံ က်ည္ဆံေတြ မေပါက္ေတာ့ဘူး။ အဲဒါက ၿငိမ္းခ်မ္းတယ္လို႔ က်မတို႔ မျမင္ဘူး။ စစ္တပ္ေတြက လည္းပဲ မတိုက္ေတာ့တဲ့အခါမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းတယ္လို႔ က်မတို႔ မျမင္ဘူး။ တကယ္ပဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အစစ္အမွန္ က်မတို႔အတြက္ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈအမ်ဳိးမ်ဳိးမွ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေတာ့ က်မတို႔ တန္းတူတယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ က်မတို႔ႏိုင္ငံၿငိမ္းခ်မ္း တယ္။ က်မတို႔ လူမႈအသိုင္းအဝိုင္း ၿငိမ္းခ်မ္းတယ္။ တကယ္လို႔သာ က်မတို႔ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးတစ္ေယာက္က ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ျခင္းဘဝမွ မလြတ္ေျမာက္ေနေသးဘူးဆိုရင္ ဒါဟာ မၿငိမ္းခ်မ္းေသးဘူးလို႔ က်မတို႔ ျမင္တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ေနတဲ့ အခါမွာ အဓိက ႏုိင္ငံေရးေတြကုိပဲ ေဆြးေႏြးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏုိင္ငံေရးဆိုတာကလည္း က်မတို႔ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕အသံ၊ အမ်ဳိး သမီးေတြရဲ႕ ဘဝလိုအပ္ခ်က္္ေတြနဲ႔ အမ်ဳိးသားေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္က မတူေနတာေတြ ရွိတယ္။ က်မတုိ႔ အေပၚယံေၾကာနဲ႔ၾကည့္ လိုက္ရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမွာ ၿပီးျပည့္စုံမႈ မရွိႏုိင္ဘူး။ အမ်ဳိးသမီးေတြ ပါဝင္မႈမရွိရင္ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိရရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္မုိ႔ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိလိုခ်င္ရင္ က်မတို႔ အမ်ဳိးသမီး႐ႈေထာင့္ကေနၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအျမင္ေတြ ယူရ မယ္။ က်မတို႔ရဲ႕ အမ်ဳိးသမီးက႑က အေရးႀကီးတယ္။ အမ်ဳိးသမီးအသံ၊ လိုအပ္ခ်က္က က်မတို႔ကိုယ္တုိင္ေျပာမွ ျပည့္စုံမယ္လို႔ က်မ ယုံၾကည္ထားတယ္။ ေမး။ ။ လာမယ့္ အနာဂတ္မွာ ကရင္အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ အခြင့္အလမ္းေတြရရွိဖုိ႔ ဘယ္လိုလုပ္ေဆာင္သြားဖုိ႔ရွိလဲ။ ေျဖ။ ။ ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္မွာ က်မတို႔ အမ်ဳိးသမီးေတြ ပူးေပါင္းပါဝင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းဆိုတာက ခုနက စကားဝိုင္းကေန စတယ္ေပါ့ေနာ္။ တကယ္လို႔ တစုံတခု သတင္းၾကားတယ္ဆိုရင္ အနည္းဆုံး ဒီစကားဝိုင္းကေနစၿပီး က်မတို႔ ေတာင္းဆုိမႈနဲ႔ သြား မယ္။ ၿပီးလို႔ရွိရင္ လူထုေတြရဲ႕ အသံေတြကုိ ဒီစကားဝိုင္းထဲက စုစည္းၿပီးေတာ့မွ ရတဲ့ဟာေတြကုိ က်မတို႔က ကိုယ္စားျပဳၿပီး အဲလို မ်ဳိး အစည္းအေဝးေတြ တက္တဲ့အခါ က်မတို႔ရဲ႕ အမ်ဳိးသမီးပူးေပါင္းပါဝင္မႈေတြကုိ တဆင့္ခ်င္း သြားမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီဆုံး ျဖတ္ခ်က္ေနရာေတြမွာ စကားဝိုင္းေတြအထိ က်မတို႔က ပူးေပါင္းပါဝင္ဖုိ႔ စီစဥ္ထားတာေတာ့ ရွိတယ္။

0 ความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น