วันศุกร์ที่ 14 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2557

ဧရာ၀တီတိုင္း သန္းေခါင္စာရင္းတြင္ ပိုးႏွင့္စေကာကရင္ ႏွစ္မ်ဳိးတည္းသာ ထည့္သြင္းရန္ ဆံုးျဖတ္

ေဖေဖၚ၀ါရီ ၁၅ရက္၊ ၂၀၁၄ခုႏွစ္။ နန္းေ၀ၿဖိဳးဇာ ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ျပည္လံုးကၽြတ္ သန္းေခါင္စာရင္းေကာက္ယူရာတြင္ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ ပိုးႏွင့္ စေကာ ကရင္ ႏွစ္မ်ိဳးတည္းသာ ထည့္သြင္းရန္ ဆံုးျဖတ္ထားေၾကာင္း ကရင္အမ်ိဳးသားၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ စည္းလံုးေရးေကာ္မတီ (KUPC) ၀င္ နန္႔ခင္ေအးဦးက ေျပာၾကားသည္။ ယင္းကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၿပီးခဲ့သည့္ ဇန္န၀ါရီ ၃၁ရက္ေန႔က ပုသိမ္ၿမိဳ႕၊ အမွတ္၆ အာရ္စီ၀င္းရွိ ကက္သလစ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းခမ္းမ၌ KUPC ေကာ္မတီႏွင့္ ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး ကရင္လူထုေတြ႕ဆံုပြဲတြင္ တက္ေရာက္လာသူမ်ားက ေဆြးေႏြး ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ “သန္းေခါင္စာရင္းေကာက္ဖို ့အတြက္ ကရင္မ်ဳိးႏြယ္စုသတ္မွတ္တဲ့အခါ ရႈတ္ေထြးမႈေတြရွိတယ္။ ဒါကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျဖစ္ဖို႔ အတြက္ ပိုးနဲ ့စေကာကရင္ ႏွစ္မ်ိဳးထဲထည့္ဖုိ႔ ေတြ႔ဆံုပြဲမွာ ေဆြးေႏြးဆံုးျဖတ္ခဲ့တာပါ”ဟု KUPC ေကာ္မတီ၀င္ နန္႔ခင္ေအးဦးက ေကအုိင္စီသို ့ေျပာသည္။ လက္ရွိ သန္းေခါင္စာရင္းေကာက္ယူရာတြင္ အစိုးရက ကရင္မ်ဳိးႏြယ္စု ၁၁စု သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသ ႀကီးတြင္ အေနာက္ပိုးကရင္ႏွင့္ စေကာကရင္မ်ဳိးႏြယ္စုတုိ႔သာ ေနထုိင္ၾကသည့္အတြက္ေၾကာင့္ လူမ်ဳိးေနရာတြင္ အေနာက္ပိုး ကရင္ သို႔မဟုတ္ စေကာကရင္ဟုသာ ျဖည့္စြက္ရန္ တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားကို သန္းေခါင္စာရင္းပံုစံ နမူနာမ်ား ျဖန္႔ေ၀အသိပညာေပးသြားမည္ဟု သူမက ထပ္မံ ေျပာဆိုသည္။ ယင္းသို႔ ပုိးႏွင့္ စေကာကရင္ႏွစ္မ်ဳိးသာ ထည့္သြင္းရန္ KUPC ေကာ္မ၀တီ၀င္မ်ားႏွင့္ လူထုေတြ႔ဆံုပြဲတြင္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္းႏွင့္ ပတ္ သက္၍ ပုသိမ္ေဒသခံ မန္းစိုးမိုးက “ဒါကေတာ့ အမွန္ပဲ။ ဧရာ၀တီတိုင္းမွာက အေနာက္ပိုးကရင္နဲ ့စေကာကရင္ပဲရွိတယ္။ အခု ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ကရင္ျပည္သူ႔ပါတီက ပညာေပးလုပ္ေဆာင္ေနတာေတာ့ ေတြ႔တယ္”ဟု ၎၏အျမင္ကို ရွင္းျပသည္။ ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားအေနျဖင့္ သန္းေခါင္စာရင္းေကာက္ယူရာတြင္ တိုင္းရင္းသားမ်ဳိးႏြယ္စု အမည္ ကြဲလြဲခ်က္မ်ား ေဆြးေႏြးပြဲတစ္ရပ္ကို ပုသိမ္ၿမိဳ႕၌ ၿပီးခဲ့သည့္ ဇန္န၀ါရီ ၁၆ရက္ေန႔က က်င္းပခဲ့ၿပီး မြန္ကရင္(စာျဖဴ) သတ္မွတ္ခ်က္ ပယ္ဖ်က္ေပးရန္ သေဘာထားေၾကညာခ်က္တစ္ေစာင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။

1 ความคิดเห็น:

Blogger กล่าวว่า...

ကရင္လူမ်ဳိးကြဲျပားသြားရတာက ေဒသအသီးသီးကိုုတကြဲအျပားေရာက္ရွိသြားၾကလိုု ့ျဖစ္တဲ့အျပင္..ကိုုယ့္ကံၾကမာ ကိုုယ္ဖန္တီးခြင့္အမ်ဳိးသားအခ်ဳပ္အျခာအာဏာ မရွိခဲ့ၾကလိုု ့ျဖစ္ပါတယ္။
.နီးစပ္ရာ အုုပ္စိုုးလြမ္းမိုုးထားသူလူမ်ဳိးေတြရဲ ့အၾကိဳက္လိုုက္ခဲ့ရတာေတြကလဲ ကရင္အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပားေစတဲ့အေၾကာင္းတခုုပါဘဲ။ ခုုဆိုုလဲ ဖလံုုကေညာဆိုုတဲ့နာမယ္ကေန ကရင္လိုု ့အေျပာင္းခံခဲ့ရတာ ကာလတခုုရွိခဲ့ျပီ။ ပအိုုတိုု ့ကရင္နီတိုု ့ကလဲနဂိုုလ္က ကရင္အႏြယ္ေတြပါဘဲ။ ခုုေတာ့ သီးသန္ ့လူမ်ဳိးေတြအျဖစ္ခြဲထုုတ္တာခံလိုုက္ရပါျပီ။ ပိုုးေတြ စေကာေတြလဲ ေနာင္ႏိုုင္ံငံေရးအေကြ ့အေျပာင္းတခုုမွာ ပိုုးလူမ်ဳိး၊စေကာလူမ်ဳိးေတြအျဖစ္ခုုထက္ပိုုျပီးကြဲျပားေသြးေ၀းသြားၾကဖိုု ့ရွိပါတယ္။
အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုုင္တဲ့ ွဗမာေတြက်ေတာ့ ၾကာေလ တမ်ဳိးထဲျဖစ္လာေလ၊အားေကာင္လာေပါ့။ ဒီေတာ့ အေျခအေနေကာင္းရင္ ကရင္အားလံုုးကိုု ကရင္အျဖစ္ျပန္လည္စုုစည္းသင့္ပါတယ္။ ေရွးနဂိုုလ္မူလက ကရင္ေတြရဲ ့နာမယ္ေရွ ့မွာဘာရွိလဲ အဲဒါကိုုျပန္ေဖၚထုုတ္ၾကေစခ်င္ပါတယ္။ ကိုုယ့္လူမ်ဳိးကိုုကိုုယ့္ဖါကိုုယ္အစိပ္စိပ္အမြွာမြွာျဖစ္ေအာင္ကြဲေစမဲ့ လုုပ္ရပ္ေတြကိုု ၀ိုုင္း၀န္းစီစစ္ တားျမစ္ၾကပါ..ကရင္လူမ်ဳိးၾကီး၀ါဒါမျဖစ္ေအာင္လဲ သတိထားရွာင္ရွားပါ။

แสดงความคิดเห็น