วันพุธที่ 4 มกราคม พ.ศ. 2555

ထား၀ယ္- ကန္ခ်နဘူရီ ကားလမ္း ဆက္လက္ေဖာက္ခြင့္ျပဳရန္ KNU သေဘာထားရွိ

ဇန္န၀ါရီလ ၃ရက္၊ ၂၀၁၂။ ေစာသိန္းျမင့္ (ေကအုိင္စီ)
အီတာလ်ံ-ထုိင္းကုမၸဏီမွ တာ၀န္ယူေဖာက္လုပ္သည့္ ထား၀ယ္-ကန္ခ်နဘူရီကားလမ္း ဆက္လက္ေဖာက္လုပ္ေရးကို ကရင္ အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ုံး (KNU)မွ ခြင့္ျပဳေပးရန္ သေဘာထားရွိသည္ဟု သိရသည္။
ယခင္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၉ရက္ေန႔က အီတာလ်ံထုိင္းမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ တတ္သိပညာရွင္မ်ားႏွင့္ KNU မွ တာ၀န္ရွိသူတုိ႔ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံခဲ့ရာတြင္ စီမံကိန္းမွ ျပဳလုပ္မည့္ စစ္တမ္းေကာက္ယူခ်က္အေပၚ မူတည္၍ ၎လမ္းေဖာက္လုပ္မႈအား ခြင့္ျပဳရန္ စဥ္း စားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေကအဲန္ယူဘက္က ေျပာသည္။

ေကအဲန္ယူ ဘိတ္-ထား၀ယ္ခ႐ုိင္ ဥကၠဌ ပဒိုကြယ္ထူး၀င္းက “ေလာေလာဆယ္ လုံး၀ ခြင့္ျပဳတာကေတာ့ မရွိေသးဘူး။ စဥ္းစား ေပးတဲ့အဆင့္ပဲ ရွိေသးတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ထြက္ေပၚလာမယ့္ တင္ျပခ်က္စစ္တမ္း(Survey)က ကိုက္ညီမႈရွိရင္ေတာ့ ခြင့္ျပဳရမွာေပါ့။”ဟု ေျပာသည္။

အဆုိပါ စစ္တမ္းေကာက္ယူခ်က္ထဲတြင္ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ဆုိးက်ဳိးမ်ား၊ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ အသက္ေမြး၀မ္း ေက်ာင္း ထိခုိက္နစ္နာမႈမ်ားကို ေဒသခံျပည္သူမ်ား ေက်နပ္သည္အထိ အီတာလ်ံ-ထုိင္းကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ တာ၀န္ယူေျဖ ရွင္းေပးရန္ KNU မွ ခ်မွတ္ထားသည့္ ေပၚလစီလမ္းစဥ္အတုိင္း ကိုက္ညီမႈရွိရမည္ဟု ဆိုသည္။

၎ေတြ႕ဆုံမႈတြင္ KNU က အီတာလ်ံ-ထုိင္း ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ရွိသူႏွင့္ တတ္သိပညာရွင္မ်ားအား ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းမွ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ဆုိးက်ဳိးမ်ားကို စစ္တမ္းေကာက္ယူၿပီး တင္ျပေပးရန္ ေတာင္းဆုိခဲ့သလုိ အီတာလ်ံ-ထုိင္းဘက္မွ လည္း KNU ဘက္က လုံၿခံဳေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး တာ၀န္ယူေပးရန္စသည္ျဖင့္ ေတာင္းဆုိလွ်က္ရွိသည္ဟု သိရသည္။
KNU အေထြေထြ အတြင္းေရးမႉးခ်ဳပ္ ေနာ္စီဖုိးရာစိန္ကလည္း “ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်မတုိ႔ KNU အေနနဲ႔ ေကာ္မတီ တစ္ရပ္ ဖဲြ႕စည္းထားပါတယ္။ ခြင့္ျပဳမျပဳဆုိတာက Survey အေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ က်မတုိ႔ ဖဲြ႕စည္းထားတဲ့ ေကာ္မတီက လည္း သင့္လား မသင့္လားဆုိတာကို ၾကည့္ရအုံးမယ္။”ဟု ေျပာသည္။

ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းတြင္ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ားအေပၚ အႏၱရာယ္ရွိလာသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ယမန္ႏွစ္ စက္တင္ဘာလက KNU မွ ထား၀ယ္-ကန္ခ်နဘူရီ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္မႈကို တားျမစ္လုိက္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ရိကၡာပစၥည္းမ်ား သယ္ေဆာင္သည့္ ယာဥ္မ်ားကိုမူ သြားလာခြင့္ ေပးထားေနဆဲျဖစ္သည္။

ယခင္က ကန္ခ်နဘူရီ-ထား၀ယ္ ကားလမ္းမႀကီးေဖာက္လုပ္မႈတြင္ အီတာလ်ံ-ထုိင္း ကုမၸဏီက KNU ထံ အသိမေပးဘဲ ေဖာက္လုပ္မႈေၾကာင့္ KNU တပ္မဟာ (၄) တပ္ဖဲြ႕၀င္မ်ား၏ ေႏွာက္ယွက္မႈကို ခံခဲ့ရၿပီးေနာက္ပုိင္း KNU အား ခ်ဥ္းကပ္မႈမ်ား လုပ္ေဆာင္လာျခင္း ျဖစ္သည္။

၎စီမံကိန္းမွာ ႀကီးမားသည့္အျပင္ စစ္ေရးပဋိပကၡ အဆံုးမသတ္ေသးခ်ိန္တြင္ မလုပ္ေဆာင္သင့္ေသးေၾကာင္း Karen Environmental and Social Action Network – KESAN တာ၀န္ခံ ေစာေပါစိန္ထြားက သူ၏အျမင္ကို ယခုလို ေျပာသည္။

“KNU ဘက္ကေတာ့ ဒီေလာက္ႀကီးမားတဲ့ စီမံကိန္းႀကီးအတြက္ ႏုိင္ငံေရးဘက္မွာ ဖိအားေပးေတြ အမ်ားႀကီးခံရတယ္။ ျပည္ သူေတြအတြက္ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဒီအခ်ိန္မွာ မလုပ္သင့္ေသးဘူးလုိ႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။ လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡေတြ မၿပီးဆုံးေသး တဲ့အခ်ိန္မွာ အခုလုိ ႀကီးမားတဲ့ စီမံကိန္းေတြ မလုပ္သင့္ေသးဘူး။”ဟု ဆုိသည္။

ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းတြင္ စစ္တမ္းေကာက္ယူသည့္ အစုိးရမဟုတ္ေသာ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား(NGOs)၏ ထုတ္ျပန္ ခ်က္အရ ထိုစီမံကိန္းတြင္ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီသည့္ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ လယ္၊ ေျမ၊ ၿခံမ်ား ဆုံး႐ႈံးေနသလုိ ေက်းရြာ ၂၀ေက်ာ္မွ လူ ဦးေရ ၃၀,၀၀၀ေက်ာ္ ေျပာင္းေရႊ႕ခံရမည္ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။

ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းတြင္ စုစုေပါင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆၀သန္း ကုန္က်မည္ျဖစ္ၿပီး ေရနက္သေဘၤာဆိပ္ကမ္း၊ အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးႏွင့္ မီးရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ငန္းမ်ား၊ ေရနံခ်က္စက္႐ုံ၊ စက္မႈဇုံနယ္ေျမမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေရနံဓာ တုဆိုင္ရာ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ထူေထာင္ျခင္း၊ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ လွ်ပ္စစ္စက္႐ုံမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ စကၠဴႏွင့္ သံမဏိလုပ္ ငန္းမ်ား ပါ၀င္သည္။

ေကအုိင္စီမွ ကူးယူေဖၚျပသည္။

0 ความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น