ဖားစည္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ဒ႑ာရီပံုျပင္တပုဒ္ ရွိပါသည္။ ဖားစည္ကုိ ဖူးေမာ္ေတာ(ဖူးဒိုင္)က ေမ်ာက္တို႔ထံမွ ရရွိသည္ဟုဆိုပါသည္။ ထိုပံုျပင္ကို ေျပာဆိုရာ၌ အနည္းငယ္ ကြာျခားခ်က္ ရွိၾကေသာ္လည္း ဆိုလိုရင္းမွာ အတူတူပင္ျဖစ္ ပါသည္။
ေရွးအခါက ဖူးေမာ္ေတာ(ဖူးဒိုင္)အမည္ရွိအဘိုးအို တေယာက္သည္ သားသမီးမ်ားႏွင့္အတူ ေတာင္ယာလုပ္ကိုင္ စားေသာက္ပါသည္။ ၎တို႔၏ေတာင္ယာႏွင့္ မနီးမေ၀းတြင္ ဖူးေထာ့နာသရဲႏွင့္ သားသမီးတစုတို႔လည္း ေနထိုင္ၾကသည္။
ဖူးေထာ့နာသရဲႏွင့္သားသမီးတို႔သည္ ဖားစည္သြန္းလုပ္ျခင္းကို တတ္ကြၽမ္းသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ထူးျခားခ်က္မွာ ၎တို႔သည္ ေမ်ာက္ကဲ့သို႔ အၿမီးရွိၾကသည္။
ဖူးေထာ့နာသရဲႏွင့္ သားသမီးမ်ား(ေမ်ာက္မ်ား)သည္ ဖူးေမာ္ေတာ၏စပါးမ်ားကို လာေရာက္ခိုးစားေလ့ ရွိၾကသည္။ စပါးမ်ား အခိုးခံရ၍ ဖူးေမာ္ေတာမွာ စပါးခိုးသူကို ေထာင္ဖမ္းရန္ ႀကံစည္ပါသည္။ ဖူးေမာ္ေတာသည္ ေတာင္ပို႔ထဲမွ ခူ (ပိုးတံုးလံုး) တေကာင္ကို ယူ၍ ႏွစ္ပိုင္းဆြဲျဖတ္ၿပီး သူ၏ ႏွာေခါင္းေပါက္၀တြင္ ထည့္ကာ စပါးက်ီထဲတြင္ လူေသေယာင္ေဆာင္ကာ အိပ္ေနလိုက္သည္။
ေနျမင့္ခ်ိန္သို႔ေရာက္ေသာ္ ေမ်ာက္မ်ားသည္ က်ီထဲရွိ စပါးမ်ားကို ခိုးယူရန္ ေရာက္လာၾကသည္။ က်ီထဲသို႔၀င္ေသာအခါ ဖူးေမာ္ေတာ ၿငိမ္သက္စြာ အိပ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ အခ်ိန္အတန္ၾကာ ေခ်ာင္းေျမာင္းေစာင့္ဆိုင္းေနေသာ္လည္း ဖူးေမာ္ေတာ ႏိုးမလာသျဖင့္ အနီးကပ္သြားၾကည့္ၾကေသာ္ ႏွာေခါင္းထဲတြင္ ခူကိုေတြ႕ရ၍ ခူႏွာေခါင္းထဲ၀င္၍ ေသရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။
ထိုအခါ ေမ်ာက္အေပါင္းတုိ႔သည္ မိမိတို႔၏ေက်းဇူးရွင္ ျဖစ္ေသာ ဖူးေမာ္ေတာေသဆံုးသည္ျဖစ္၍ ၀မ္းနည္းပက္လက္ျဖစ္ကာ ငိုေၾကြးၾကကုန္၏။
အို … ငါတို႔ေျခႏွစ္ေခ်ာင္း ေမ်ာက္အႏြယ္၀င္အေပါင္းတို႔ … ငါတို႔ေက်းဇူးရွင္ႀကီး ခူကိုက္၍ ေသဆံုးသြားပါၿပီ။ သူ႕ကိုငါတို႔ တခမ္းတနား သၿဂႋဳဟ္ၾကပါစို႔
ထို႔ေနာက္ ဖူးေမာ္ေတာအား ထမ္းစင္တခုျဖင့္တင္ကာ ၎တုိ႔ ေနထိုင္ရာ ေတာင္ေပၚသို႔ ထမ္းယူသြားၾကသည္။
ဖူးေထာ့နာသရဲက အသုဘအခမ္းအနားအတြက္ ဖားစည္ႀကီးမ်ားကို ထုတ္ယူခိုင္းပါသည္။ အရြယ္ခ်င္းတူညီေသာ ဖားစည္ သံုးလံုးကို ေမွာက္လ်က္စီထားကာ ပန္းမာလ္မ်ားျဖင့္ ဆင္ယင္ထားလိုက္သည္။ ဖူးေမာ္ေတာ၏ အေလာင္းကို ခမ္းနားႀကီးက်ယ္စြာ ျပင္ဆင္ထားေသာ ဖားစည္သံုးလံုးေပၚသို႔ တ႐ိုတေသ တင္ထားလိုက္ၾကသည္။
ထို႔ေနာက္ ေနာက္ထပ္ေငြဖားစည္ တလံုးကို ထုတ္ယူလာကာ ေငြဖားစည္ကိုတီးၿပီး ၾသသံမ်ားျဖင့္ ငိုပြဲ(ငိုခ်င္း)ဆင္ၾကေတာ့သည္။
အသုဘအခမ္းအနားကို ေမ်ာက္တို႔သည္ သီခ်င္း၊ ကဗ်ာ၊ လကၤာမ်ားျဖင့္ ၾသပြဲ က်င္းပကာ စတင္ပါသည္။ ေမ်ာက္တေကာင္က ငိုခ်င္းခ်ပံုမွာ …
ဖူးေမာ္ေတာစပါးကို ငါတို႔ သြားစားခဲ့ၾကပါသည္။ ခုေတာ့ ငါတို႔ကို ေက်ာခိုင္းေလၿပီေကာ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ၾသသံမ်ားသီဆိုၾကေသာ အပ်ဳိလူပ်ဳိမ်ားထဲမွ ေနာင္းအြာမူး (မိျဖဴ)အမည္ရွိ ေမ်ာက္မႀကီးတေကာင္သည္ မိမိကိုယ္ကို ခ်ီးမြမ္းခန္းထုတ္ေသာ ၾသသံမ်ားသီဆိုေနသည္။ သူသာလွ်င္ အေခ်ာဆံုးအလွဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူ၏အၿမီးမွာ သူမ်ားထက္ ရွည္ေၾကာင္း ၾကြား၀ါ၍သီဆိုေန၏။
ဖူးေထာ့နာသရဲက ေနာင္းအြာမူး၏ ၾသသံကို ၾကားသည္ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းေျပးတက္လာၿပီး ေနာင္းအြာမူးႏွင့္အၿပိဳင္ ၾသသံသီဆိုေလေတာ့သည္။
ဖူးေထာ့နာသရဲ၏အၿမီးမွာ ဆိတ္ၿမီးကဲ့သို႔တမိုက္မွ်သာရွိ ၏။ သို႔ေသာ္ဖူးေထာ့နာသရဲ သီဆိုလိုက္ေသာၾသသံကား မိျဖဴက သူ႔အၿမီး အရွည္ဆံုးပဲတဲ့၊ သူ႔အၿမီးက ငါ႔အၿမီးထက္ ရွည္ႏိုင္႐ိုးလား ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ထိုၾသသံဆံုးသည္ႏွင့္ ဖူးေထာ့နာသရဲသည္ သူ႔အၿမီးတုိတိုေလးကို ႏွစ္ေတာင္၊ သံုးေတာင္ အရွည္ရွိသကဲ့သို႔ လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ပြတ္သပ္ကိုင္တြယ္ျပေလ၏။
ထိုအခ်င္းအရာကို လူေသေယာင္ေဆာင္ေနေသာ ဖူးေမာ္ေတာမွာ ခုိးၾကည့္ရာမွ ျမင္ေတြ႔ေနရ၍ အလြန္ရယ္ခ်င္ေနပါသည္။ ေနာင္းအြာမူးက သူ႔အၿမီး သူမ်ားထက္ရွည္ေၾကာင္း ၾကြား၀ါပံု၊ ဖူးေထာ့နာသရဲကသူ႔အၿမီးတိုကေလးကို လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ပြတ္သပ္ကိုင္တြယ္ကာ ခ်ီးမြမ္းခန္းထုတ္ပံုကုိေတြ႕ရာ ဖူးေမာ္ေတာက မေအာင့္အီးႏိုင္ေတာ့ဘဲ က်ယ္ေလာင္စြာ ရယ္လိုက္သည္။
ၿပီးေနာက္ …
မင္းတို႔ဘာေတြလုပ္ေနတာတုံး ဟု ေငါ႔၍ ေမးလိုက္သည္။
လူေသ႐ုတ္တရက္ထလာ၍ ေမ်ာက္မ်ားလန္႔ဖ်တ္သြားကာ အေ၀းသို႔ေျပးကုန္ၾက၏။ ဖူးေထာ့နာသရဲမွာ ဖူးေမာ္ေတာ၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္တ႐ိုတေသေတာင္းပန္ေနရွာေတာ့၏။
ဖူးေထာ့နာသရဲႏွင့္ ဖူးေမာ္ေတာတို႔ အျပန္အလွန္ သီခ်င္း၊ ကဗ်ာ၊ လကၤာမ်ားျဖင့္ စကားအေမးအေျဖျပဳလုပ္ၾကသည္။
ဖူးေမာ္ေတာ က်ားသံုးဆယ္ေခါင္းေဆာင္တေကာင္၊ လူသံုးဆယ္ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္၊ ဤေနရာတြင္မည္သူသည္ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ပါသနည္း။
ဖူးေထာ့နာ က်ားသံုးဆယ္လူသံုးဆယ္ ေခါင္းေဆာင္ ဤေနရာတြင္ ကြၽႏု္ပ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အေဆြေျပာစရာ ဆိုစရာရွိက အမိန္႔ရွိပါ။
ဖူးေမာ္ေတာ သင္တို႔သည္ ကြၽႏု္ပ္၏စပါးကို လာခိုးၾက၏။ ယာခင္းတို႔ကိုလည္း လာေရာက္ ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾက၏။ ယခု သင္တို႔သည္ ကြၽႏု္ပ္အား လူေသေလာင္းကဲ့သို႔ ျပဳမူေနၾကသည္မွာ သင့္ေတာ္ပါ၏ေလာ။
ဖူးေထာ့နာ အေဆြတႀကိမ္တခါ သည္းခံပါအံုး၊ ေသြးမေကာင္းလွ်င္ ဆံပင္ျဖဴတတ္သည္။ သားသမီးမေကာင္း မိဘေခါင္း၊ ေက်းကြၽန္မေကာင္း သခင္ေခါင္း၊ ဆို႐ိုးစကား ရွိပါသည္။ အေဆြအား ကြၽႏု္ပ္ေျပာစရာ အျခားဘာမွ် မရွိပါ။
ဖူးေမာ္ေတာ ေရွးအစဥ္အဆက္ကရွိခဲ့ေသာ ဓေလ့ထံုးစံအတိုင္း လူေသအေလာင္းနားသို႔ ထားေပးေသာပစၥည္း မွန္သမွ် လူေသႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ရမည္။ ယခုဖားစည္ ေလးလံုးႏွင့္တကြ သက္ဆုိင္ရာ ပစၥည္းမွန္သမွ် လူေသႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ ရမည္။
ဖူးေထာ့နာ ေကာင္းၿပီအေဆြ၊ စကားမွာတခြန္း၊ ေျခရာမွာ တခုဟူေသာစကားအရ ဖားစည္ေလးလံုးႏွင့္တကြ သက္ဆိုင္ရာ ပစၥည္းအားလုံးတို႔သည္ အေဆြႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ပါသည္။ ေက်ေက်နပ္နပ္သာယူေစဗ်ား။
ဖားစည္ေလးလုံးႏွင့္တကြသက္ဆိုင္ရာပစၥည္း အားလုံးကို ဖူးေမာ္ေတာေနထိုင္ရာအိမ္သို႔ ပို႔ေပးၾကသည္။ ထိုေန႔မွစ၍ ဖူးေထာ့နာသရဲသည္ သားသမီးတို႔၏ အက်င့္စာရိတၱ ပ်က္ျပားခဲ့ၾကျခင္းအေပၚ အရွက္ရခဲ့သျဖင့္ အျခားေဒသ တေနရာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ၾကေလေတာ့သည္။
ထိုမွစ၍ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားထံသို႔ ဖားစည္စတင္ ေရာက္ရွိလာသည္ဟု ေျပာဆိုၾကပါသည္။
မန္းလင္းျမတ္ေက်ာ္
ကရင့္႐ုိးရာသုတပေဒသာ
วันอังคารที่ 3 มกราคม พ.ศ. 2555
ဒ႑ာရီထဲက ကရင့္ဖားစည္
สมัครสมาชิก:
ส่งความคิดเห็น (Atom)
0 ความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น