วันจันทร์ที่ 30 มกราคม พ.ศ. 2555

ေသြးသစ္ေလာင္းျပီး ခ်စ္စမ္းေစခ်င္

ၾကင္နာပါသည္၊ ျမတ္ႏုိးပါသည္၊ ယုယပါသည္၊ တြယ္တာပါသည္၊ ခ်စ္လွပါသည္ စသည္စသည့္ အႏုအလွ ကႏြဲ႕ကလ် စကားလုံးေလးမ်ားကုိ မိမိႏွလုံးသားထဲမွာသာ မ်ဳိသိပ္ထားျပီး အျပင္ဘက္ကုိ ဖြင့္ဟေဖၚထုတ္မေျပာဆုိပါလွ်င္ အေခ်ာအလွ အႏုအရြ ယဥ္စစမူခ်ဳိ ဟတ္ပန္ပ်ဳိသည့္ လုံမပ်ဳိေလးသည္ မိမိအေပၚ မည္သည့္ပင္ စိတ္၀င္စာမႈရွိလွေသာ္လည္း “ခ်စ္ၾကင္ျမတ္ႏုိးလွပါတယ္”ဆုိတဲ့ ခ်စ္ပန္းတုိင္ကား မည္သုိ႕မွ် အျပီးတုိင္ မေရာက္လွမ္းႏုိင္ပါေလ။

ကမၻာေလာကရွိ သက္ရွိသက္မဲ့ အရာ၀တၲဳတုိင္းသည္ ၾကင္နာယုယမႈကုိ ျမတ္ႏုိးတြယ္တာၾကသည္ခ်ဥ္းပင္။ အ၀ိညာဏက သက္မဲ့ျဖစ္သည့္ စားပင္၊ ေသာက္ပင္မ်ားသည္ပင္လွ်င္ ျပဳစုယုယလွ်င္ ျပဳစုယုယသည့္အေလ်ာက္ သန္မာၾကီးထြားလာျပီး ေစာလွ်င္စြာ ဖူးငုံသီးပြင့္ ေ၀ဆာလာတတ္စျမဲပါပင္။ သ၀ိညာဏက သက္ရွိသတၲ၀ါမ်ားတြင္လည္း အသိညာဏ္ကင္းမဲ့ၾကေသည့္ ေခြး၊ ေၾကာင္ စသည္သတၲ၀ါမ်ားသည္ပင္လွ်င္ မိမိက ၾကင္နာျမတ္ႏုိးမႈျပဳပါလွ်င္ သူတုိ႕က ျပန္လည္ျပီး အျမီးေလးတႏုံႏုံ၊ ေခါင္းကေလးတခါခါႏွင့္ ပြတ္သီးပြတ္သပ္ျပဳၾကပါေသးသည္။ ဤကား ေလာကနိယာမသဘာ၀တစ္ခုပင္။

ဤသည္မ်ားကုိ ႏွလုံးမူ သတိျပဳမိေသာအခါ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္သုံးဆယ္ေက်ာ္ကာလတုံးက ျဖစ္စဥ္တစ္ခုသည္ မိမိ၏ ႏွလုံးသားေပၚ၀ယ္ ရုရွင္ဖလင္ျပားကုိ ဆလုိက္မီးထုိးလုိက္သည့္ပမာ တရိပ္ရိပ္ႏွင့္ ထင္ေယာင္ျမင္ေယာင္လာပါေတာ့သည္။

၁၃၃၁ ခုႏွစ္ကာလျဖစ္၏ ကရင္ျပည္နယ္ ဖားအံျမဳိ႕၊ ကေမာ့ကစင္ရြာသစ္ေက်ာင္းတြင္ ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားလွစြာေသာ စာေပႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲၾကီး ဆင္ယင္က်င္းပခဲ့ဘူးပါသည္။ ထုိပြဲေတာ္သည္ ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားလွသည့္အေလ်ာက္ အခမ္းအနားကုိ ေတးကဗ်ာျဖင့္ “အာသာ၀တီ ႏြယ္နီနတ္ပန္းတုိ႕မည္သည့္ ႏွစ္ေပါင္တစ္ေထာင္ၾကာမွ တခါပြင့္ေလ့ရွိသျဖင့္ အဖုိးအနဃတုိက္တန္လွေသာပန္းမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕အတူ သု၀ဏၰဘူမိသထုံေခတ္မွစျပီး တိမ္ျမဳပ္လာခဲ့ေသာ ကရင္စာေပေဟာင္းသည္ ယခုကဲ့သုိ႕ အႏွစ္တစ္ေထာင္အတြင္းမွာ ျပန္လည္ေပၚထြန္းလာသျဖင့္ အာသာ၀တီႏြယ္နီနတ္ပန္းကဲ့သုိ႕ပင္ တန္ဖုိးထုိက္လွသည္ျဖစ္၍ ကမၻာတည္သေရြ႕ တည္တံ့ႏုိင္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းၾကပါစုိ႕ဟု ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါသည္။

ထုိပြဲေတာ္သုိ႕ ကရင္ျပည္နယ္အတြင္းသာမက ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသကပါ စာေပပညာရွင္မ်ား တက္ေရာက္လာခဲ့ၾကပါသည္။ တက္ေရာက္လာခဲ့ၾကေသာ စာေပပညာရွင္မ်ားကလည္း မိမိတုိ႕၏ အျမင္ရႈေဒါင့္မွ စာေပတုိးတက္ျပန္႕ပြားေရးကုိ အသီးသီးတင္ျပသြားၾကပါသည္။ ဗဟုိအတြင္းေရးမွဴးကလည္း ကရင္စာေပေဟာင္းသည္ တန္ဖုိးၾကီးမားပုံႏွင့္ မြန္အမ်ဳိးသားမ်ားက အဓိပၸါယ္မေဖၚထုတ္ႏုိင္သည္ကုိ ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ားက ေဖၚထုတ္ႏုိင္ပုံမ်ားကုိ ရွင္းလင္းတင္ျပသြားသည္မွာ စိတ္၀င္စားစရာ ၎ဗဟုသုတလည္း မ်ားစြာတုိးပြားလာရေပသည္။ ထုိတင္ျပမ်ားအနက္ နမူနာအျဖစ္ တင္ျပရေသည္ -- ဥပမာျပရရင္ ေမာ္လျမဳိင္ျမဳိ႕အနီး သံလြင္ျမစ္၀ဘီလူးကၽြန္းကုိပဲ ျပပါရေစ၊ ဘီလူးကၽြန္းကုိ မြန္က “ဟမန္း”လုိ႕ေခၚပါတယ္။ အဓိပၸါယ္ရွာမေတြ႕ဘူး၊ ဟမန္းဟာ ဘီလူးလည္းမဟုတ္ဘူး၊ သရက္ျဖဴပင္လည္းမဟုတ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဘာမ်ားျဖစ္ပါလိမ့္ ဒီလုိေတြးၾကတယ္။

ကရင္က ဘီလူးကၽြန္းကုိ “ကုိခမြန္႕”လုိ႕ေခၚတယ္။ သူက အဓိပၸါယ္ “ကုိ”က (ကၽြန္း) “ခမြန္႕”က (သံလြင္ပင္)ႏွစ္ခုေပါင္းေတာ့ သံလြင္ပင္ကၽြန္း၊ ဒါမမဟုတ္ သံလြင္ျမစ္၀ကၽြန္း ျဖစ္တယ္။ သံလြင္ျမစ္ကုိ ကရင္လုိ “ခမြန္႕ရႈိး”လုိ႕ေခၚတယ္ဟု ရွင္းလင္းတင္ျပသြားပါသည္။

တဖန္ ဗုဒၶဘာသာပုိးကရင္စာေပသမုိင္းကုိ ျပဳစုေရးသားေသာ ဆရာဦးဘုန္းျမင့္က ကရင္စာဆုိေတာ္ၾကီး ဆရာေတာ္ဦးစႏၵာ၀ရအား အသီအကုံး၊ အသုံးအႏႈံး၊ အေရးအဖြဲ႕ေကာင္းလြန္းလွ၍လည္းေကာင္း။ ဇာတ္ေတာ္ၾကီးဆယ္ဘြဲ႕ကုိ အစဦးဆုံး ျပဳစုေရးသားသူျဖစ္၍ ကရင္ဦးၾသဘာဟူ၍လည္းေကာင္း တင္စားျပီး ဂုဏ္ျပဳေခၚဆုိခဲ့ေပသည္။ ထုိဆရာေတာ္ၾကီးျပဳစုေရးသားခဲ့ေသာ ေပက်မ္းစာမ်ားတြင္ “သႏၶိကု္ေလင့္”က်မ္းသည္ စကားပရိယာယ္ အသုံးအႏႈံးမ်ား ခန္႕ျငားၾကြယ္၀လွေပသည္။ ထုိနည္းတူ ခႏၶာပူရ စေသာ အျခားအျခားေသာက်မ္းမ်ားကုိလည္း ေတြ႕ရွိႏုိင္ပါသည္။

ကရင္စာေပက်မ္းမ်ားသည္ မွတ္တမ္းတင္ထားျပီးကား (၇၅)က်မ္းရွိ၍ မတင္ရေသးေသာက်မ္းမ်ားလည္း ရွိပါေသးသည္။ ထုိက်မ္းမ်ားအနက္ (၉)က်မ္းမွ်သာ ပုံႏွိပ္အျဖစ္ ေရာက္ရွိႏုိင္ေသးသည္။

ဤသုိ႕ဆုိလွ်င္ ေခ်ာေပ့၊ ယဥ္ေပ့၊ လွေပ့ ဆုိေသာ လုံမပ်ဳိေလးကုိ နည္မည္ကေလးမွ် ၾကားဘူးရုံသာရွိျပီး မျမင္ရ၊ မခင္ရ၊ မၾကင္နာရသည့္အျဖစ္ႏွင့္ တူလြန္းေနေတာ့သည္။

ထုိ႕ေၾကာင့္ ထုိေခတ္၊ ထုိအခ်ိန္၊ ထုိကာလက ေခ်ာေပ့၊ ယဥ္ေပ့၊ လွေပ့ ဆုိသည့္ လုံမပ်ဳိေလးကုိ စင္ေပၚတင္ျပီး အကဲခတ္ ေလ့လာရႈစားႏုိင္ရန္ ပုံႏွိပ္အျဖစ္တည္းဟူေသာ ေသြးသစ္ေလာင္းျပီး ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးၾကပါမွသာလွ်င္ ထုိက်မ္းစားမ်ား၏ ဂုဏ္ရည္တတ္ဖုိးသည္ တုိင္းျပည္အတြက္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈရရွိႏုိင္ေပလိမ့္မည္ဟု ေစတနာေကာင္းျဖင့္ တင္ျပလုိက္ရေပသတည္း။

နန္းကုိကုိ (လွဳိင္းဘြဲ)
၂၀၀၂ ခုႏွစ္ ဒုတိယအၾကိမ္ အားမာန္သစ္မဂၢဇင္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖၚျပထားသည္။

ဖါးစည္သံ

0 ความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น